Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanobiyoteknoloji | BYT6027 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | BİYOTEKNOLOJİ - DR |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji kavramlarının öğrenilmesi, nanoteknolojik ürünler ve kullanım alanlarının kavranması, biyonanogörüntüleme sistemlerinin karşılatılması ve biyonanoteknolojik gelişmelerin araştırılması. |
Ders İçeriği |
Nanobiyoteknoloji, nanoteknoloji ürünleri, biyonanogörüntüleme sistemleri, biyonanoteknolojik gelişmeler. |
Ders Kaynakları |
Nanobiotechnology , concepts , applications and perspectives, C.M Niemeyer, C.A. Mirkin, WILEY-VCH
Bionanotechnology-Elisabeth S.Papzoglou, Aravind Paryhasarathy, Morgan& Claypool Publishers Bionanotechnology –Global Prospects, David E.Reisner, CRC Press Plenty of Room for Biology at the Bottom, Introduction to Bionanotechnology , Ehud Gazit , Imperial College Press |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Biyonanoteknoloji ve Nanobiyoteknoloji (Klasik Biyoteknoloji, Modern Biyoteknoloji ve Nanoteknoloji ve Biyoteknolojinin ara kesiti Biyonanoteknoloji) | Tartışmalı Ders |
2 | Nanoteknolojiye giriş: Mikro boyut ve kısıtları, Nano boyutun tanımı ve önemi, Nanoteknoloji ile üretilen malzemeler | Tartışmalı Ders |
3 | Doğada nanoboyutta biyolojik birleşme | Tartışmalı Ders |
4 | Nanometrik Biyolojik Birleşmede etkileşimin Moleküler ve Kimyasal temelleri, Moleküler Tanıma ve Biyolojik Yapıların Oluşması | Tartışmalı Ders |
5 | Biyolojik kendiliğinden birleşme, Doğadan esinlenerek oluşturulmuş nanomalzemeler, Biyolojik birleşmenin nanoteknolojide uygulanması | Tartışmalı Ders |
6 | Biyonanoteknoloji ve uygulama alanları | Tartışmalı Ders |
7 | Biyonano görüntüleme (Raman Spektroskopi) | Tartışmalı Ders |
8 | Biyonano görüntüleme (Yüzey Plasmon Spektroskopisi) | Tartışmalı Ders |
9 | Biyonano görüntüleme (diğer teknikler) | Tartışmalı Ders |
10 | Biyoişaretleme teknikleri | Tartışmalı Ders |
11 | Biyonanoteknolojinin biyoanalizde uygulamaları | Tartışmalı Ders |
12 | Biyonanoteknoloji ve biyomalzemeler | Tartışmalı Ders |
13 | Tıp uygulamalarında biyonanoteknolojik yaklaşımlar | Tartışmalı Ders |
14 | Biyonanoteknolojinin geleceği | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji terimleri ve kullanım alanlarını kavrar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyonanomalzemeler, tipleri ve kullanım alanlarını ve önemini öğrenir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Biyonanogörüntüleme çeşitlerini ve kullanım alanlarını bilir | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Güncel biyonanobiyoteknolojik gelişimleri irdeler | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
---|
Biyonanoteknoloji ve nanobiyoteknoloji terimleri ve kullanım alanlarını kavrar |
Biyonanomalzemeler, tipleri ve kullanım alanlarını ve önemini öğrenir |
Biyonanogörüntüleme çeşitlerini ve kullanım alanlarını bilir |
Güncel biyonanobiyoteknolojik gelişimleri irdeler |