EN
  • Anasayfa
  • KIM5014 Heterosiklik Kimya I (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KIM5014 - Heterosiklik Kimya I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Heterosiklik Kimya I KIM5014 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Sedat TÜRE
Amaç

Heterosiklik Bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerinin öğretilmesi, sentez yöntemlerinin ve biyolojik sistemlerdeki rolünün kazandırılması. Basit ve kompleks heterohalkalı sistemlerin öğretilmesi. Bazı spesifik heterosiklik bileşiklerin tanıtılması ve sentezlerinin tasarlanması.

Ders İçeriği

Giriş, Aromatik ve aromatik olmayan heterohalkalı sistemler, yapıları ve başlıca özellikleri Halkalaşma Sentezleri Heterohalkalı sistemlerin sistematik adlandırılmaları ve sınıflandırılması ve özellikleri. Bir heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: İki veya daha fazla heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: Bir heteroatomlu altı üyeli halka sistemleri, İki veya daha fazla heteroatomlu altı üyeli halka sistemleri Heterohalkalı bileşiklerin önemi ve kaynakları. Piridin ve Türevleri, Pirilyum Tuzları ve İlgili Bileşikler,

Ders Kaynakları Advanced Organic Chemistry, Part A and B, New York, Carey F. A., Sundberg, R. J., 1984,
Heterohalkalı Bileşikler, KTÜ Yayınları, 1985, A. A. İkizler
Heterosiklik Kimya", 3rd Ed., Addison Wesley Longman, Singapore, 1998. T. L. Gilchrist.
Derleme özet ders notları, S. Türe
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 35
Ödev 1 15
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş, heterosiklik bileşiklerin adlandırılmasında IUPAC kuralları (Heterohalkalı sistemlerin sistematik adlandırılmaları: monoçiklik, birleşmiş, köprülü ve spiro bileşikler) Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
2 Heteroaromatik sistemlerin sınıflandırılması başlıca fiziksel-kimyasal ve spektroskopik özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
3 Piridin ve türevlerinin yapıları ve özellikleri (Piridin türevlerinin elde ediliş yöntemleri ve reaksiyonları) Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
4 Heterohalkalı sistemlerin sentezleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
5 Heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: Pirroller, Furanlar,Tiyofenler ve Benzo türevleri, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
6 Heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: Pirroller, Furanlar,Tiyofenler ve Benzo türevleri, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
7 İki heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: Diazoller, Oksazoller, Tiyazoller ve Benzo türevleri, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
8 Ara Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
9 Üç ve daha fazla heteroatomlu beş üyeli halka sistemleri: Triazoller ve Benzo türevleri, Tetrazoller, Oksadiazoller, Tiyadiazoller, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonlar Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
10 Tek-heteroatomlu altı üyeli halka sistemleri: Piridinler ve Benzo türevleri, Pirilyum ve Tiyopirilyum tuzları, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
11 İki heteroatomlu altı üyeli heterosiklik sistemler: Diazinler, Oksazinler, Tiyazinler, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
12 İki heteroatomlu altı üyeli heterosiklik bileşikler: Diazinler, Oksazinler, Tiyazinler, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
13 Üç ve daha fazla heteroatomlu altı üyeli heterosiklik bileşikler: Triazinler, Tetrazinler, Oksadiazinler ve Oksatiyazinler, Fiziksel ve kimyasal özellikleri, sentezleri ve reaksiyonları Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
14 Diazoller, Oksazoller ve İzoksazoller, Tiyazoller, İzotiyazoller ve Triazoller Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
15 Dönem sonu sınavı (Final) Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Heterosiklik aromatik ve non-aromatik bileşiklerin yapılarını ve karekterizasyonu yapabilmek Yazılı Sınav Sunum / Seminer Ödev / Proje Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Heterosiklik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve en önemli reaksiyonlarını açıklayabilmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Heterosiklik bileşiklerin sentezlenmelerinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmek Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Çeşitli sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşikleri sentezleyebilme becerisine sahip olmak. Yazılı Sınav Sözlü Sınav Ödev / Proje Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Sözlü Tartışmalı Ders Özel Destek / Yapısal Örnekler Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Heterosiklik aromatik ve non-aromatik bileşiklerin yapılarını ve karekterizasyonu yapabilmek - - - - - - - - - -
Heterosiklik bileşiklerin fiziksel ve kimyasal özelliklerini ve en önemli reaksiyonlarını açıklayabilmek - - - - - - - - - -
Heterosiklik bileşiklerin sentezlenmelerinde kullanılan yöntemleri açıklayabilmek - - - - - - - - - -
Çeşitli sistemlerde bulunan heterohalkalı bileşikleri sentezleyebilme becerisine sahip olmak. - - - - - - - - - -