EN
  • Anasayfa
  • KMH5026 Katalizör Sentezi ve Reaksiyonları (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5026 - Katalizör Sentezi ve Reaksiyonları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Katalizör Sentezi ve Reaksiyonları KMH5026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüzyüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Gamze GÜNDÜZ MERİÇ Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY
Amaç

1- Kataliz teorisini kavratmak 2- Katalitik reaksiyonların hız denklemleri hakkında bilgi kazandırmak 3- Katalizörlerin yapısı, sentezi ve karakterizasyonları hakkında bilgi kazandırmak 4- Endüstriyel katalitik prosesler hakkında bilgi kazandırmak

Ders İçeriği

Katalizör hazırlama. Heterojen Kataliz. Katalitik reaksiyonların hız denklemleri. Katalitik reaksiyonlarda kütle transferi dirençleri. Katalizör hazırlama ve karakterizasyonu. Bazı endüstriyel katalitik prosesler.

Ders Kaynakları Ertl, G., Knözinger, H., & Weitkamp, J. (Eds.). (1997). Handbook of heterogeneous catalysis (Vol. 2, pp. 427-440). Weinheim: VCH.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev (Sunum) 20
Toplam 50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %50
Toplam %50
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %50
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %50
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
70
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 9 14 126
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 12 1 12
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Ödev 1 Ödev 1 5 1 5
Final Final 3 1 3
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 5 1 5
Toplam İş Yükü (Saat) 196
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,69
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Katalizör, katalizör tipleri, homojen ve heterojen kataliz, porozite Ders
2 Heterojen kataliz teorisi, Kütle transferi direnci etkisi, Adsorpsiyon Ders
3 Langmuir Adsorpsiyonu, Katı katalizörler, Katalizörlerin yüzey alanı belirlenmesi Ders
4 Boşluk hacmi ve katı yoğunluğu belirlenmesi, Gözenek hacmi dağılımı belirlenmesi Ders
5 Sıvı-katı katalitik reaksiyonları için hız denklemleri (Adsorpsiyon, Yüzey reaksiyonu, Desorpsiyon) Ders
5 Sıvı-katı katalitik reaksiyonları için hız denklemleri (Adsorpsiyon, Yüzey reaksiyonu, Desorpsiyon) Ders
7 Gözenekli Katalizörlerde Difüzyon ve Reaksiyon Ders
7 Gözenekli Katalizörlerde Difüzyon ve Reaksiyon Ders
9 Katalizör Hazırlama Yöntemleri ve Karakterizasyonu Ders
9 Katalizör Hazırlama Yöntemleri ve Karakterizasyonu Ders
9 Katalizör Hazırlama Yöntemleri ve Karakterizasyonu Ders
12 Katalitik Reaksiyonlar Ders
12 Katalitik Reaksiyonlar Ders
14 Öğrenci Sunumları Ders Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Kataliz ve katalizörü tanımlar. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Katalizör hazırlama yöntemleri ve katalizör karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
Adsorpsiyon izotermleri hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Grup Çalışması Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Kataliz ve katalizörü tanımlar. 5 4 3 4 4 4 5 5 3 3
Katalizör hazırlama yöntemleri ve katalizör karakterizasyonu hakkında bilgi sahibi olur. 5 5 4 4 3 4 3 4 5 5
Adsorpsiyon izotermleri hakkında bilgi sahibi olur. 4 3 4 4 3 5 5 5 3 2