EN
  • Anasayfa
  • KMH5041 Su ve Atıksu Teknolojisi (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH5041 - Su ve Atıksu Teknolojisi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Su ve Atıksu Teknolojisi KMH5041 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Ders Veren Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN
Amaç

Su ve atıksuların fiziksel ve kimyasal özellikleri, içme ve atıksuların doğada bulunma durumları, su kirleticileri ve atıksuların analiz ve arıtım yöntemleri hakkında bilgi sahibi olur. Ayrıca atıksuların çevreye verdiği zararlar hakkında bilgi edinilmesi amaçlanır.

Ders İçeriği

Su ve atıksuların doğada bulunma durumları, Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri, Atıksu kaynakları ve çeşitleri, Sulardan numune alma, Fiziksel analizler, Kimyasal Analizler, Sudaki inorganik bileşenlerin analizi, Sudaki metallerin analizleri, Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması, Suda sertlik tayini, Sudaki organik bileşenlerin analizi, Atıksuların arıtım yöntemleri, Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri,

Ders Kaynakları F. Baltacı, (2000) Su Analiz Metotları, İçmesuyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı.
Atık Suların Arıtılması, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, Mayıs 2006.
Su Tasfiyesi Prof.Dr. Veysel EROĞLU, İTÜ YAYINLARI,1995
Atıksu arıtma sistemlerinin tasarım esasları, Cilt 1-2, Dokuz Eylül Üniversitesi yayınları, Hikmet Toprak, 2011.
Su kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, Prof.Dr. Ahmet GÜNAY, 2008
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
Yalçın, H. ve M. Gürü, “Su Teknolojisi”, Palme Yayınları, 2002, ANKARA.
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
Yalçın, H. ve M. Gürü, “Su Teknolojisi”, Palme Yayınları, 2002, ANKARA.
Su Teknolojisi, Hayri Yalçın, Metin Gürü, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara
Lema, J. M., & Martinez, S. S. (Eds.). (2017). Innovative wastewater treatment & resource recovery technologies: impacts on energy, economy and environment. IWA publishing.
Drinan, J., Drinan, J. E., & Spellman, F. (2000). Water and wastewater treatment: A guide for the nonengineering professional. Crc Press.
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
F. Baltacı, (2000) Su Analiz Metotları, İçmesuyu ve Kanalizasyon Dairesi Başkanlığı.
Atık Suların Arıtılması, Ahmet Samsunlu, Birsen Yayınevi, Mayıs 2006.
Su Tasfiyesi Prof.Dr. Veysel EROĞLU, İTÜ YAYINLARI,1995
Atıksu arıtma sistemlerinin tasarım esasları, Cilt 1-2, Dokuz Eylül Üniversitesi yayınları, Hikmet Toprak, 2011.
Su kimyası ve Kimyasal Temel İşlemler, Prof.Dr. Ahmet GÜNAY, 2008
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
Yalçın, H. ve M. Gürü, “Su Teknolojisi”, Palme Yayınları, 2002, ANKARA.
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
Yalçın, H. ve M. Gürü, “Su Teknolojisi”, Palme Yayınları, 2002, ANKARA.
Su Teknolojisi, Hayri Yalçın, Metin Gürü, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara
Lema, J. M., & Martinez, S. S. (Eds.). (2017). Innovative wastewater treatment & resource recovery technologies: impacts on energy, economy and environment. IWA publishing.
Drinan, J., Drinan, J. E., & Spellman, F. (2000). Water and wastewater treatment: A guide for the nonengineering professional. Crc Press.
Morelli, C., “Basic Principles of Water Treatment”, Colarado, USA, 1996.
Metcalf & Eddy, Inc., Wastewater Engineering Treatment, Disposal and Reuse, 3rd ed.,McGrawHill, Inc., 1991.
Eckenfelder, W.W., Industrial Water Pollution Control, 3rd ed., McGraw-Hill Inc., 2000.
Tchobanoglous G. & Burton F.L., Wastewater Engineering, Treatment, Disposal and Reuse, ,Third Edition, Mc. Graw Hill, 1991.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Uygulama 1 10
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Dönem Sonu Uygulaması %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 10 2 20
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 15 2 30
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Uygulama 1 Uygulama 1 10 1 10
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Atıksular ve içilebir suların özellikleri ve doğada bulunma durumları, Ders
1 Doğal su kaynakları Ders
2 Suyun fiziksel ve kimyasal özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
2 Suyun fiziksel özellikleri Ders
3 Atıksu kaynakları ve çeşitleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
3 Suyun kimyasal özellikleri Ders
4 Atıksuların çevre ve insan sağlığına etkileri, Ders Sınıf Dışı Çalışma
4 Endüstriyel Sular Ders
5 Atıksuların arıtım yöntemleri, Ders Sınıf Dışı Çalışma
5 Dezenfeksiyon Ders
6 Sulardan numune alma Ders Sınıf Dışı Çalışma
6 Korozyon Ders
7 Fiziksel analizler (Renk, Bulanıklık, Koku, Tat, İletkenlik) Ders Sınıf Dışı Çalışma
7 Fiziksel arıtma-1 Ders
8 Sudaki Kimyasal Analizler, ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma
8 Fiziksel arıtma-2 Ders
9 Sudaki organik bileşenlerin analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma
9 Fiziksel arıtma-3 Ders
9 Sudaki organik bileşenlerin analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma
10 Kimyasal arıtma-1 Ders
9 Sudaki organik bileşenlerin analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma
11 Kimyasal arıtma-2 Ders
12 Sudaki metallerin analizleri Ders Sınıf Dışı Çalışma
12 Kimyasal arıtma-3 Ders
13 Fiziksel, kimyasal ve biyolojik analiz yöntemlerinin karşılaştırılması Ders Sınıf Dışı Çalışma
13 Kimyasal arıtma-4 Ders
14 Suda sertlik tayini Ders Sınıf Dışı Çalışma
14 Kimyasal arıtma-5 Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Suyun önemini bilir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Su arıtım yöntemlerini bilir Sözlü Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. Ders Sınıf Dışı Çalışma Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Suyun önemini bilir Ders Dinleme ve anlamlandırma
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Su arıtım yöntemlerini bilir Sözlü Özel Destek / Yapısal Örnekler Problem Çözme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Önceden planlanmış özel beceriler Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. 4 3 3 3 3 5 5 3 4 4
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. 5 5 4 4 4 5 5 3 4 4
Suyun önemini bilir 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Su arıtım yöntemlerini bilir 5 5 4 4 4 5 5 3 4 4
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini tanır. 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Su ve atıksulardaki organik ve inorganik kirleticileri sınıflandırır. 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Suyun fiziksel ve kimyasal analizlerini gerçekleştirir. 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Atıksuların arıtım yöntemlerini bilir. 5 5 4 4 4 5 5 3 4 4
Suyun önemini bilir 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Suyun fiziksel ve kimyasal özelliklerini bilir 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4
Su arıtım yöntemlerini bilir 4 4 3 3 3 5 5 3 4 4