EN
  • Anasayfa
  • KMH7000 Uzmanlık Alan (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
KMH7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan KMH7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
KİMYA MÜHENDİSLİĞİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ
Ders Veren Prof. Dr. Nurgül ÖZBAY Doç. Dr. Alev AKPINAR BORAZAN Prof. Levent DEĞİRMENCİ Doç. Dr. Veli ŞİMŞEK Doç. Dr. Eylem PEHLİVAN Doç. Dr. Burçin ATILGAN TÜRKMEN Doç. Dr. Rahmiye Zerrin YARBAY Dr. Öğr. Üyesi Gamze GÜNDÜZ MERİÇ Dr. Öğr. Üyesi Nevin ATALAY GENGEÇ Dr. Öğr. Üyesi Sahra DANDIL Dr. Öğr. Üyesi Yunus Emre ŞİMŞEK Prof. Dr. Çağlayan AÇIKGÖZ
Amaç

Öğrencilerin tez sürecini yönetmek ve yönlendirmektir.

Ders İçeriği

Öğrenciler ilgilendikleri konuları belirleme, bununla ilgili alan yayın taraması yapma, araştırma sürecini planlama, veri toplama, analiz etme, yorumlama, sonuçlar çıkarma, bulguları düzenleme ve rapor haline getirme vb.

Ders Kaynakları Heather Silyn-Roberts, 13 - Thesis, Editor(s): Heather Silyn-Roberts, Writing for Science and Engineering (Second Edition), Elsevier, 2013, Pages 143-151, ISBN 9780080982854, https://doi.org/10.1016/B978-0-08-098285-4.00013-3. (https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/B9780080982854000133)
Ünver, Ü. , Kelesoğlu, A. & Küçükkaya, E. (2017). Mühendislik Disiplinleri İçin Bilimsel Makale Yazım Esasları . Yalova Sosyal Bilimler Dergisi , 7 (13) , 235-247 . DOI: 10.17828/yalovasosbil.333977
Erdem, F. 2021. Consequences of Thermal Treatments in Flowing Ammonia on the Surface Characteristics of Graphene Aerogel. Master of Science Thesis. Koç University, İstanbul.
Shah, Parth Suresh. 2020. Continuous hydrothermal synthesis of magnetic nanoparticles and optimisation of their separation and purification. PhD Thesis. Imperial College London, London.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
60
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 3 14 42
Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Laboratuar 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 14 70
Toplam İş Yükü (Saat) 266
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,43
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
1 Tez çalışmasına yönelik bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgilere erişme Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
6 Bilimsel ve teknolojik gelişmelerle ilgili bilgileri değerlendirme ve yorumlama Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
11 Tez konusu ile ilgili çalışmaları yürütülmesi Sınıf Dışı Çalışma
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Olası tez konularını oluşturur Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusunu belirler Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme Beyin Fırtınası Küçük Grup Tartışması Laboratuar İnceleme / Anket Çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Gözlem/durumları işleme, Bilişim, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Olası tez konularını oluşturur 5 5 1 2 1 1 5 1 2 2
Tez konusunu belirler 5 5 2 3 2 2 5 2 3 3
Tez konusu ile ilgili alan yayın taraması yapar 5 5 3 4 3 3 5 3 4 4
Tez konusu ile ilgili veri toplama aracılığıyla veri toplar 5 5 4 5 4 4 5 4 5 5
Topladığı verileri araştırma amaçları doğrultusunda düzenler ve analiz eder 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5