EN
  • Anasayfa
  • MAT5052 Matematik Öğretimi (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5052 - Matematik Öğretimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematik Öğretimi MAT5052 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Bu ders düz anlatım, sunum ve tartışma yöntemleri kullanılarak yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Figen UYSAL
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı öğrenciye matematik öğretimi ile ilgili teori ve yöntemleri tanıtmaktır.

Ders İçeriği

Öğretim ve öğrenim üzerine yaklaşımlar Öğretim modelleri Matematik öğretimi Matematik nasıl öğretilmelidir? Anlamlı matematik öğrenimi ve öğretimi Matematik Öğrenimi ve Öğretimi üzerine Farklı Bakış Açıları Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Teknoloji ve Matematik Öğretimi

Ders Kaynakları Steven G. Krantz, 1999, How to Teach Mathematics?
National Council of Teachers of Mathematics, 2000, Principles and standards for school mathematics.
Douglas Grouws, 2006, Handbook of Research in Mathematics Education: Teaching and learning.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, Ders İçeriği ve Kaynakların Tanıtımı Tartışmalı Ders
2 Öğrenme Teorileri Tartışmalı Ders
3 Öğrenme Teorileri (devam) Tartışmalı Ders
4 Öğretim Modelleri Tartışmalı Ders
5 Matematik Öğretimi Tartışmalı Ders
6 Matematik Nasıl Öğretilmeli? Tartışmalı Ders
7 Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Tartışmalı Ders
8 Anlamlı Matematik Öğrenimi ve Öğretimi (devam) Tartışmalı Ders
9 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları Tartışmalı Ders
10 Matematik Öğrenimi ve Öğretimi Üzerine Farklı Bakış Açıları (devam) Tartışmalı Ders
11 Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar Tartışmalı Ders
12 Okul Matematiği için Prensipler ve Standartlar üzerine Yapılan Araştırmalar Tartışmalı Ders
13 Teknoloji ve Matematik Öğretimi Tartışmalı Ders
14 Dersin Genel Değerlendirmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Matematik öğretiminde teoriler hakkında genel bilgilerin edinilmesi. - - - - - - - - - - - -