EN
  • Anasayfa
  • MAT5053 Matematiksel Düşünme (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MAT5053 - Matematiksel Düşünme
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Matematiksel Düşünme MAT5053 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
MATEMATİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Matematiksel düşünme ile ilgili literatür sunum, makale inceleme ve tartışma şeklinde yürütülecektir.
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Figen UYSAL
Ders Veren Doç. Dr. Figen UYSAL
Amaç

Bu dersin amacı matematik öğrenmek ve öğretmek için önemli bir gereklilik olan ve gerçek hayat problemlerinin çözümünde doğal bir araç olarak tanımlanabilen matematiksel düşünmeyi tanıtmaktır. Ayrıca matematiksel düşünmenin ve ona ait süreçlerin (özelleştirme, genelleme, varsayımda bulunma, ikna etme) problem çözme etkinlikleriyle geliştirilmesi ele alınacaktır.

Ders İçeriği

Matematiksel düşünmenin tanımı, matematiksel düşünme için farklı bakış açıları, matematiksel düşünmeye ilişkin teoriler, matematiksel düşünme süreçleri, ileri matematiksel düşünme.

Ders Kaynakları Çelik, D. (2016). Matematiksel Düşünme. Matematik Eğitiminde Teoriler, Pegem Akademi, Ankara
Schoenfeld, A. H. (1992). Learning to think mathematically: problem solving, metacognition, and sense-making in mathematics. (Ed. D.A. Grouws). Handbook of research on mathematics teaching and learning: a project of the national council of teachers of mathematics. (pp.334- 370). Newyork: Macmillan.
Burton, L.(1984).Mathematical thinking: The struggle for meaning. Journal for Research in Mathematics Education, 15(1), 35-49.
Stacey, K. (2006). What ıs mathematıcal thınkıng and why ıs ıt ımportant? International conference “Innovative teaching mathematics through lesson study (II): Focusing on mathematical thinking, Tokyo.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev 2 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin ve ders için gerekli kaynakların tanıtımı Ders
2 Matematiksel düşünmeye ilişkin temel kavramlar ve tanımlar Ders
3 Matematiksel düşünmeye ilişkin farklı yaklaşımların gözden geçirilmesi Ders
4 Burton'a göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
5 Schoenfeld’e göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
6 Harel ve Sowder’a göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
6 Harel ve Sowder’a göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
8 Tall'a göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
9 Sternberg’e göre matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
10 İleri matematiksel düşünme Tartışmalı Ders
11 matematiksel düşünme ile problem çözme arasındaki ilişki Tartışmalı Ders
12 matematiksel düşünmenin matematik öğrenme açısından önemi Tartışmalı Ders
13 matematiksel düşünmenin matematik öğretme açısından önemi Tartışmalı Ders
14 dersin değerlendirmesi Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
matematiksel düşünme teorilerini bilir
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir
matematiksel düşünme teorilerini bilir
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
matematiksel düşünme teorilerini bilir - - - - - - - - - - - -
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir - - - - - - - - - - - -
matematiksel düşünme teorilerini bilir - - - - - - - - - - - -
matematiksel düşünmenin temel kavramlarını bilir - - - - - - - - - - - -