Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bilim Etiği ve Araştırma Teknikleri | MBG5999 | 2 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Uzaktan Eğitim |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Tuba YAĞCI |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Emrah KAYGUSUZ |
Amaç |
Bilimsel araştırma alanlarında kullanılan araştırma yöntemleri, tez, makale ve bildiri hazırlama teknikleri ve araştırma projeleri tasarlama ve hazırlama aşamaları, bunların sunumu ve bütün bunlar çerçevesinde dikkat edilmesi gereken etik hususlar hakkında lisansüstü öğrencilerini bilgilendirmektir. |
Ders İçeriği |
Araştırma yöntemleri, Etik kavramı ve uygulamaları |
Ders Kaynakları |
Bernard E. Rollin, Science and Ethics (New York: Cambridge University Press, 2006): pp. 1-10 (Ch. 1); pp. 11-30 (Ch. 2); pp. 247-274
Özgün ders notları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 10 | 14 | 140 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 24 | 1 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 192 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,53 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Bilimsel Araştırma Yöntemlerine Giriş, Etik Kavramı ve Uygulamaları | Ders |
2 | Araştırma Çalışmasını Planlama | Ders |
3 | Araştırmada Sorulması Gereken Sorular, Hipotez kurma | Ders |
4 | Kütüphane, Dijital Kütüphane, Veritabanları | Ders |
5 | Veri Toplama ve Ölçme Teknikleri | Ders |
6 | Veri Analizi, İstatistikî Yöntemler, Örnekleme, Anketleme ve Veri Sunumu | Ders |
7 | Etik ve Bilimsel Araştırma ve uygulamalarda Sorumluluk | Ders |
8 | Dürüstlük ve etik çerçevede bilimsel ilerlemeler | Tartışmalı Ders |
9 | Bilimsel çalışmalara ilişkin etik kurallar | Tartışmalı Ders |
10 | Bilimsel yayın etiği ilkeleri | Ders |
10 | Bilimsel yayın etiği ilkeleri | Ders |
12 | Etik standartlar, yasal sınırlamalar ve yazılımlar | Beyin Fırtınası |
13 | Bilimsel yayınların niteliğini belirleyen, denetleyen kurumlar/kişiler | Ders |
14 | Üniversite Araştırma Etik Kurulları | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Literatür tarayabilme ve atıflayabilme | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | Sunum / Seminer | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenciler araştırma etiği kuralları, sorunları, seçenekleri ve kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 1 | 3 | 1 | 2 | 1 | 5 | 3 | 5 |
Öğrenciler etik karar vermenin amacını ve değerini anlar. | 5 | 5 | 3 | 3 | 2 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 |
Literatür tarayabilme ve atıflayabilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 |
Veri toplama ve analiz tekniklerini öğrenebilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 |
Etik standartlar, yazılımlar ve yasal sınırlamalar ile ilgili bilgileri uygulayabilme | 5 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 4 | 3 | 2 | 2 | 1 | 4 | 3 | 5 |