EN
  • Anasayfa
  • MBG7000 Uzmanlık Alan (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
MBG7000 - Uzmanlık Alan
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Uzmanlık Alan MBG7000 6 + 0 10,0 Pdf
Birim Bölüm
MOLEKÜLER BİYOLOJİ - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi sunum, laborotuvar çalışması
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Dilek ÜNAL
Ders Veren Prof. Dr. Dilek ÜNAL Prof. Dr. Cihan DARCAN Doç. Dr. Onur EROĞLU Doç. Dr. İsmail POYRAZ Doç. Dr. Tuba YAĞCI Prof. Dr. Mustafa KOYUN
Amaç

Moleküler Biyoloji alanında tezi ile ilşkili literatürü araştırmak ve bilmek, hipotez kurabilmek, ve moleküler biyoloji alanındaki güncel methodları kullanılarak deneysel çalışma yapabilmek

Ders İçeriği

Moleküler biyoloji ve genetik alanında güncel konular

Ders Kaynakları spinger link, Science direct, Pubmed
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
20
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
40
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 14 84
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 8 14 112
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Toplam İş Yükü (Saat) 308
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 12,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Literatur taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
1 Literatur taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
1 Literatur taraması Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
4 Tez konusu ile ilişkin sunum Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
4 Tez konusu ile ilişkin sunum Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Laboratuvar çalışması Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Güncel literatürü takip edebilir Ödev / Proje Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Alanındaki bilgileri uzmanlık alanında etkin bir şekilde kullanır ve yeni hipotezler üretebilir Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Moleküler Biyoloji alanında kullanılan yöntemlere hakim olur ve uygulayabilir Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Moleküler Biyoloji alanı ile işbirliği yapabileceği diğer çalışma alanlarını bilir ve o alanlarda ortak çalışmalar yürütebilir Laboratuvar Çalışması Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Moleküler Biyoloji alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi, ömür boyu öğenmeye açık olur Ödev / Proje Laboratuvar Çalışması Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14
Güncel literatürü takip edebilir - - 5 5 5 - - - 5 - - - 5 -
Alanındaki bilgileri uzmanlık alanında etkin bir şekilde kullanır ve yeni hipotezler üretebilir - - 4 4 4 - - - 4 - - - 4 -
Moleküler Biyoloji alanında kullanılan yöntemlere hakim olur ve uygulayabilir - - 5 5 5 - - - 5 - - - 5 -
Moleküler Biyoloji alanı ile işbirliği yapabileceği diğer çalışma alanlarını bilir ve o alanlarda ortak çalışmalar yürütebilir - - 4 4 4 - - - 4 - - - 4 -
Moleküler Biyoloji alanında etik kurallara bağlı, sorumluluk sahibi, ömür boyu öğenmeye açık olur - - 5 5 5 - - - 5 - - - 5 -