EN
  • Anasayfa
  • PAZ5002 Hizmet Pazarlaması (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
PAZ5002 - Hizmet Pazarlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Hizmet Pazarlaması PAZ5002 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Amaç

Dersin amacı, global düzeyde hizmet sektörünün büyümesiyle beraber önemi artan hizmet işletmelerinin, içinde bulundukları hedef pazarlarda sürdürülebilir bir konumlandırma yaratabilmesi için gerekli olan stratejilerin önemini ortaya koymaktır. Hizmet pazarlaması yaklaşımında, pazarlama karması unsurlarının etkili kullanımının, işletmeye sağlayacağı avantajların öneminin anlaşılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi, Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü, Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması, Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci, Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri, Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi, Hizmetler Bağlamında Tüketici, Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler, Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı, Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum, Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi, Hizmetlerin Fiyatlandırılması, Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme, Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar.

Ders Kaynakları Hizmet Pazarlaması (Nazmi Kozak, Çağıl Hale Özel, Deniz Karagöz Yüncü)
Hizmet Pazarlaması Stratejik Bir Yaklaşımla (Berrin Onaran, Alparslan Özmen)
Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri (Remzi Altınışık)
Hizmet Pazarlaması (A. Hamdi İslamoğlu, Kenan Aydın)
Hizmet Pazarlaması, (Ayşe Sevgi Öztürk)
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 30
Ödev 1 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma İnceleme / Anket Çalışması 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Ödev 1 Ödev 1 25 1 25
Final Final 15 1 15
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 15 1 15
Toplam İş Yükü (Saat) 191
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,49
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hizmet Kavramı, Hizmetlerin Rolü ve Önemi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
2 Hizmetlerin Özellikleri ve Hizmet Sektörü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
3 Hizmet Karması ve Hizmetlerin Sınıflandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
4 Hizmet Pazarlaması ve Hizmet İşletmelerinin Pazarlama Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 Hizmet Pazarlaması ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
6 Hizmetlerin Düzenlenmesi ve Hizmet Kalitesi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
7 Hizmetler Bağlamında Tüketici Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
8 Hizmet Tasarımı ve Yeni Hizmetler Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
9 Hizmet Sunumunda Fiziksel Deliller ve Hizmet Ortamı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
10 Hizmetlerde Dağıtım ve Sunum Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
11 Hizmetlerde Kapasite ve Talep Yönetimi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
12 Hizmetlerin Fiyatlandırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
13 Hizmetlerde İletişim ve Bilgilendirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
14 Hizmet Pazarlaması ve Yeni Yaklaşımlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Hizmet işletmelerinde pazarlama sürecini yönetir - - - - - - - - - - -
Hizmet pazarlaması stratejilerini oluşturur - - - - - - - - - - -
Hizmetler bağlamında tüketici yaklaşımlarını belirler - - - - - - - - - - -
İşletmeler için hizmetlerin rolü ve önemini kavrar - - - - - - - - - - -
Hizmet karması elemanlarını açıklar ve analiz eder. - - - - - - - - - - -