EN
  • Anasayfa
  • PAZ5003 İlişkisel Pazarlama (2022 - 2023 / . Yarıyıl)
  • EN
PAZ5003 - İlişkisel Pazarlama
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İlişkisel Pazarlama PAZ5003 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
ÜRETİM YÖNETİMİ VE PAZARLAMA - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Ders, yüzyüze eğitim şeklinde verilmektedir.
EBS Koordinatörü Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Ders Veren Prof. Dr. Sevgi GÖNÜLLÜOĞLU
Amaç

İlişkisel pazarlama dersinin amacı, öğrencilerin işletmelerle sahip olduğu müşteriler arasındaki bilgi alışverişini ve ilişkiyi en üst düzeye çıkaran. bunun sağlanabilmesi için karşılıklı sadakat, iyimserlik ve güven gibi ortamların oluşturulması konusunda bilgi sağlamaktır.

Ders İçeriği

İlişkisel pazarlama kavramı, kapsamı, yapısı, amaçları ve çeşitleri, ilişkisel pazarlama ile ilişkili öteki pazarlama kavramları, ilişkisel pazarlamanın önemi, ilişkisel pazarlamada strateji ve politika, ilişkisel pazarlamanın karakteristik boyutları, ilişkisel pazarlama uygulamaları.

Ders Kaynakları İlişkisel Pazarlamaya Farklı Yaklaşımlar
İlişkisel Pazarlama
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ödev 1 30
Ödev 2 30
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama ve İlişkisel Pazarlamaya Giriş Tartışmalı Ders
2 Alıcı ve satıcı ilişkileri Tartışmalı Ders
3 İşletmeden işletmeye ve işletmeden müşteriye Pazar ilişkileri Tartışmalı Ders
4 İlişkiler açısından müşteri ve tüketiciyi tanımlama Tartışmalı Ders
5 Dağıtım kanal stratejisi ve ilişkiler Tartışmalı Ders
6 Uygulamada ilişkisel pazarlama Tartışmalı Ders
7 Ara Sınav Tartışmalı Ders
8 Satın alma ve satış açısından gelecek ilişkileri Tartışmalı Ders
9 Pazar ilişkilerinin yönetimi Tartışmalı Ders
10 Pazarlamanın yeni çağında yeni karar verme Tartışmalı Ders
11 İş ortakları ve kamu oyuyla ilişkiler Tartışmalı Ders
12 İlişkilerin yönetilmesi ve geliştirilmesi için stratejiler Tartışmalı Ders
13 Müşteri ilişkileri ve yönetimi Tartışmalı Ders
14 Final Sınavı Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
Pazarlama düşüncesindeki değişimi anlar - - - - - - - - - - -
İlişkisel pazarlama yönlü değişimin anlamını öğrenir - - - - - - - - - - -
İlişkisel pazarlama ile ilgili kavramları bilir - - - - - - - - - - -
İlişkisel pazarlama süreç ve uygulamaları hakkında bilgi sahibi olur - - - - - - - - - - -