Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Nanoteknolojide Üretim | FİZ5023 | 3 + 0 | 7,5 |
Birim Bölüm | FİZİK - YL |
Derece Seviye | Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Ders Veren | Doç. Dr. Ayça KIYAK YILDIRIM |
Amaç |
Nanomalzemelerin nano boyutla açıklanan, özellikleri ve uygulamaları konusunda bilgi vermek ve hızla gelişmekte olan çağın bu yeni alanıyla ilgili süreç, yapı ve üretim konularında farkındalık yaratmaktadır. Nano malzemelerin tanımı, nano boyutun kavramı, nano malzeme ve uygulamaların temel esasları, nanotüplerin önemi ve uygulama alanları, malzemelerin nano boyutlar ile kazandıkları üstün özellikleri, nano malzemelerin sentezi ve üretim yöntemleri , nano malzeme özelliklerini inceleme araçları hakkında bilgi verilmektedir. Nanouygulamaların geleceği ve hedefleri açıklanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Nanomalzemeleri tanımlamak, doğal nanomalzemeleri ve nano uygulamanın tarihsel gelişimini öğrenmek; Nano boyutlandırma, temel araştırma konuları ve uygulama alanlarını öğrenmek, disiplinlerarası bilim özelliğini kavramak; Nano partiküllerin sıvı, kuru ve buhar sentez yöntemlerini öğrenmek, sol jel, kimyasal çöktürme, kuru öğütme, PVD, CVD yöntemleri; Karbon nano tüpleri tanımak, üretim yöntemlerini, özelliklerini ve elektronik ve tıpta uygulama alanlarını öğrenmek ; Karbon Nanomalzemeleri - Grafin, fülleren, nanotüp, nanotel- tanımlamak, yapısını ve oluşum konseptini öğrenmek. |
Ders Kaynakları |
Ders notları ve makaleler
Bhushan, B., Handbook of Nanotechnology, Springer-Verlag Berlin Heidelberg, New York, 2004. Mansoori, G. A., Principles of Nanotechnology; Molecular-Based Study of Condensed Matter in Small Systems, World Scientific Publishing, 2005 Köhler, M., Fritzsche, W., Nanotechnology; An Introduction to Nanostructuring Techniques, Wiley VCH, 2004. Poole, C. P., Owens, F. J., Introduction to Nanotechnology, Wiley Interscience, 2003 Nalwa, H. S., Nanostructured Materials and Nanotechnology, Academic Press, 2002 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 30 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %50 |
Toplam | %50 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %50 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %50 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 10 | 40 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 12 | 36 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 7 | 4 | 28 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 5 | 5 | 25 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 7 | 35 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 12 | 1 | 12 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 191 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 7,49 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|