EN
  • Anasayfa
  • FİZ5026 Sensörler (2021 - 2022 / . Yarıyıl)
  • EN
FİZ5026 - Sensörler
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sensörler FİZ5026 3 + 0 7,5 Pdf
Birim Bölüm
FİZİK - YL
Derece Seviye Lisansüstü - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Erman ERDOĞAN
Ders Veren Doç. Dr. Erman ERDOĞAN
Amaç

Sensörler ve transduserlerin fiziksel temelleri ile çalışma prensiplerini anlamak ve teknolojik uygulamaları hakkında temel bilgileri öğrenmek

Ders İçeriği

Sensör ve Dönüştürücülerin prensipleri. Sensör ve Dönüştürücülerin karakteristikleri. Sıcaklık sensörleri, Manyetik sensörler, Optik sensörler, Kimyasal sensörler, Biyosensörler. Dönüştürücü çeşitleri, kapasitif dönüştürücüler, Piezoelektrik dönüştürücüler, Elektromagnetik dönüştürücüler, Optik dönüştürücüler.

Ders Kaynakları Soloman Sabrie, Sensors handbook, McGraw-Hill, New York 2010
Sze, Semiconductor Sensors, Publishing House VCH
Fraden Jacob, Handbook of Modern Sensors : Physics, Designs, and Applications, 2004
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 20
Ödev 1 20
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
20
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
10
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 8 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 2 1 2
Ödev 1 Ödev 1 10 1 10
Ödev 2 Ödev 2 10 1 10
Final Final 2 1 2
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 192
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 7,53
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Sensör ve Transduserler Giriş Ders
2 Sensörler, Sinyaller, Sistemler, Sınıflandırılmaları, Ölçüm Birimleri Ders
3 Sensör Karakteristikleri: Transfer Fonksiyonu, Doğruluk, Duyarlık, Tekrarlanabilirlik, Kalibrasyon Ders
4 Algılamanın Fiziksel Karakteristikleri Ders
5 Sıcaklık Sensörleri Ders
6 Manyetik Sensörler Ders
7 Optik Sensörler Ders
8 Ara Sınav Ders
9 Radyasyon Sensörleri Ders
10 Hareket Sensörleri Ders
11 Kimyasal (Gaz) Sensörleri Ders
12 Biyosensörler Ders
13 genel tekrar Ders
14 Final Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Sensörlerle teknik algılama, Sensörün gereç olarak kullanımı Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Somut mühendislik uygulamaları için gerekli sensör tipini seçebilme, uygulama ve en uygun koşullarda çalıştırabilme Sensörün gereç olarak kullanımı Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sensör uygulamalarında gerekli işaret iletim ve işlenmesini sağlayabilme Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Sensörlerin gerçekleştirilmesi için yenilikçi teknolojilerin geliştirilmeleri yönünde yaratıcılık yetenekleri kazanma Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
Sensörlerle teknik algılama, Sensörün gereç olarak kullanımı 5 5 4 4 5 4 4 4 5 5
Somut mühendislik uygulamaları için gerekli sensör tipini seçebilme, uygulama ve en uygun koşullarda çalıştırabilme Sensörün gereç olarak kullanımı 4 4 5 4 4 4 4 5 4 4
Sensör uygulamalarında gerekli işaret iletim ve işlenmesini sağlayabilme 5 5 5 5 4 4 4 4 5 4
Sensörlerin gerçekleştirilmesi için yenilikçi teknolojilerin geliştirilmeleri yönünde yaratıcılık yetenekleri kazanma 4 5 4 5 4 5 4 5 4 5