Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen I | RES103 | 1 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Amaç |
Resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleri ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını gerektiren çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012
Kolektif, Çizim Sanatı, Çizim El kitabı, Remzi Kitabevi, 2006 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 5, Işık ve Gölgenin Çizimi, Beta Yayınları, 2017 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 6, İnsan Anatomisi, Beta Yayınları, 2018 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 8, Perspektifi Anlamak, Beta Yayınları, 2016 Stanyer, P., The Complete Book of Drawing Techniques A Professional Guide for the Artist, Arcturus Publishing Ltd., 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 8 | 96 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 6 | 1 | 6 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 7 | 1 | 7 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 7 | 1 | 7 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 2 | 16 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 2 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Karakalem desen çalışmasının sanat eğitimindeki önemi. Çizim malzemeleri ve araç gerçlerle ilgili bilgilendirme. İki boyutlu yüzey üzerinde üç boyutu oluşturan ton skalasının ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
2 | Perspektif konusunun sanattaki yeri, ayrıntılı bilgisi ve uygulaması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
3 | Geometrik formların tek tek anlatılarak karakalem olarak çizminin uygulaması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
4 | Geometrik içerikli çeşitli objelerin ışık ve gölge ile çiziminin uygulanması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
5 | Kumaş ve objelerden oluşan kompozisyonda ışık ve gölge konusunun uygulanması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
6 | Objelerin kompozisyon oluşturacak şekilde düzenlenmesi ve çiziminin uygulanması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
7 | Çeşitli açılardan (önden, yandan, dörtte üç) insan kafatası. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
8 | Çeşitli açılardan insan kafatasının kas yapısı (ekorşe). (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi), ara sınav. | Ders |
9 | İnsan yüzünün parçaları (göz, burun, kulak, dudak ve bir arada maske). (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
10 | Çeşitli sabit modellerden (alçı heykellerden) karakalem çalışması. (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi). | Ders |
11 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine50 adet skeç ödevi). | Ders |
11 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine50 adet skeç ödevi). | Ders |
11 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine50 adet skeç ödevi). | Ders |
14 | Ödev kontrolleri ve serbest çizimler. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |