EN
  • Anasayfa
  • RES101 Temel Sanat Eğitimi I (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
RES101 - Temel Sanat Eğitimi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Temel Sanat Eğitimi I RES101 1 2 + 6 9,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze, online, uygulama
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Ayşe SEZER
Amaç

Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve iki boyut ile üç boyut farklılığını ortaya koyabilecek uygulamalar ortaya koymak. Iki boyutlu ve üç boyutlu elemanları kullanarak kompozisyon kurgulamak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyon oluşturmanın bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla bir araya getirilebilmesini amaçlar.

Ders İçeriği

Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi. Kompozisyonun temel renk ilkelerinden çıkışla iki ve üç boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması. Ana renkler, ara renkler, kontrastlar renkler ilişkisi ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bağlamında kompozisyon değerlendirmelerini içerir.

Ders Kaynakları Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 2 12
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 2 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 4 2 8
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 4 2 8
Ödev 2 Ödev 2 4 2 8
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 1 1 1
Final Final 2 1 2
Uygulama 1 Uygulama 1 15 8 120
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 14 4 56
Toplam İş Yükü (Saat) 231
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 9,06
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
1 Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. Ders
4 Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. Ders
4 Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. Ders
6 Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. Ders
6 Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. Ders
8 Kolaj çalışmaları, Ara Sınav. Ders
9 Kolaj çalışmaları. Ders
10 Espri kolaj çalışmaları. Ders
10 Espri kolaj çalışmaları. Ders
12 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
12 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
12 Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. Ders Dinleme ve anlamlandırma
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. 5 5 4 5 3 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. 5 5 5 4 4 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. 5 5 5 5 4 5 4 5 4 5 5 5 4 5 5