Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Temel Sanat Eğitimi I | RES101 | 1 | 2 + 6 | 9,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Ayşe SEZER |
Amaç |
Gözün algılayabildiği bir skala içerisinde açık-koyu valörünü farkedip uygulayarak, kütle, hacim ve iki boyut ile üç boyut farklılığını ortaya koyabilecek uygulamalar ortaya koymak. Iki boyutlu ve üç boyutlu elemanları kullanarak kompozisyon kurgulamak. Kompozisyonun çeşitli değişkenleri hakkında derinlikli bir bakış açısı elde etmek. Temel karşıtlıkları barındıran elemanların, kompozisyon oluşturmanın bu temel ilkelerine bağlı olarak karmaşık bir organizasyonla bir araya getirilebilmesini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Temel sanata ait bilgilerin pekiştirilmesinin yanı sıra, öğrencilerin malzemeye olan yatkınlıklarının, konsantrasyonlarının ve titizliklerinin de geliştirilmesi. Kompozisyonun temel renk ilkelerinden çıkışla iki ve üç boyutlu kompozisyonların ve düzenlemelerin yapılması. Ana renkler, ara renkler, kontrastlar renkler ilişkisi ile ilgili uygulamalar, soyut-somut bağlamında kompozisyon değerlendirmelerini içerir. |
Ders Kaynakları |
Civcir, E., Temel Tasarım ve Tasarım İlkeleri, Akademisyen Kitabevi, 2015.
Civcir, E., Özdemir, İ., Tasarımda Plastik Ögeler ve Plastik Sanatlar, Akademisyen Kitabevi, 2015. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 6 | 2 | 12 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 2 | 12 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 4 | 1 | 4 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 4 | 2 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 4 | 2 | 8 |
Kısa Sınav 1 | Kısa Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 15 | 8 | 120 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 14 | 4 | 56 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 231 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 9,06 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
1 | Renk kavramı / gözleme dayalı renk kontrastlığı ve uyumu ile ilişkilendirilmiş uygulamalar. | Ders |
4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
4 | Kontrast ve tamamlayıcı renkler ile kompozisyon çalışmaları. | Ders |
6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
6 | Renk teorileri ile ilişkilendirilmiş kompozisyon çalışmaları. | Ders |
8 | Kolaj çalışmaları, Ara Sınav. | Ders |
9 | Kolaj çalışmaları. | Ders |
10 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
10 | Espri kolaj çalışmaları. | Ders |
12 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
12 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
12 | Kolajı renkle kopyalama çalışmaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma | |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Boyar malzeme ile gördüğünü iki boyutlu yüzeye aktarabilme. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Koyu-orta-açık değerleri renkli boyar malzeme ile iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 4 | 5 | 3 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Fırçanın sınırlılıklarını ve olanaklarını öğrenme, renk, leke, ton bilgisini kavrama. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Kolaj tekniğinin özelliklerini kavrama. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştirir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 |