Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Desen II | RES104 | 2 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Elçin MUSTAFAYEV |
Amaç |
Resmetme, düzenleme gibi uğraşların temelini, deseni oluturan açık koyu değerleri, sanatın kişisel yetenek ve olanaklarla doğrudan bağlantılı oluşunu ve her öğrencinin kendi kişisel gelişimi içinde üretimini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Çeşitli çizim malzemeleri ile desen tekniklerinin incelenmesi ve uygulanması. Öğrencilerin üç boyutlu desen çizimlerini uygulaması için perspektifin temellerinin anlatılması ve uygulanması. Öğrencilerin çizim becerilerinin geliştirilmesi, istenen çizimi uygulama hakimiyetine sahip olunmasını gerektiren çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Albert, G., Wolf, R., Temel Çizim Teknikleri, Pegasus, 2012
Kolektif, Çizim Sanatı, Çizim El kitabı, Remzi Kitabevi, 2006 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 5, Işık ve Gölgenin Çizimi, Beta Yayınları, 2017 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 6, İnsan Anatomisi, Beta Yayınları, 2018 Civardi, G., Çev. Öztürk, C., Çizim Sanatı 8, Perspektifi Anlamak, Beta Yayınları, 2016 Stanyer, P., The Complete Book of Drawing Techniques A Professional Guide for the Artist, Arcturus Publishing Ltd., 2003 |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 20 |
Ödev 1 | 20 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 12 | 8 | 96 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 3 | 24 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 2 | 8 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 6 | 1 | 6 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 6 | 1 | 6 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 8 | 2 | 16 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 8 | 2 | 16 |
Final | Final | 6 | 1 | 6 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 7 | 1 | 7 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 7 | 1 | 7 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 7 | 1 | 7 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 7 | 1 | 7 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 206 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 8,08 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Çizim etüd, kroki ve kopyalamanın tanımlanması, uygulamam yöntemleri hakkında bilgi. | Ders |
2 | Kalemle etüd uygulamaları, Bu uygulama ile etüt, çizim ve eskiz kavramını algılama. (Konuya ilişkin skeç defterine 10 adet skeç ödevi) | Ders |
3 | Dünya sanat tarihinden örnek çizimlerin gösterilmesi ve analizi. | Ders |
4 | 15 dakikalık hızlı çizim teknikleri ve hızlı çizim ödevlerinin verilmesi (Konuya ilişkin skeç defterine100 adet skeç ödevi) | Ders |
5 | Ödev analizi ve eskiz defterlerinin kontrolü. | Ders |
6 | Büyük boyutlu etüd ve kompozisyon oluşturma. | Ders |
7 | Klasik bir eserden karakalem çizimle kopyalama. (Konuya ilişkin skeç defterine 5 adet skeç ödevi) | Ders |
8 | Büyük boyutlu etüd ve kompozisyon oluşturma, Ara Sınav. | Ders |
9 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine 50 adet skeç ödevi) | Ders |
9 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine 50 adet skeç ödevi) | Ders |
9 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine 50 adet skeç ödevi) | Ders |
9 | Canlı modelden karakalem çalışması (Konuya ilişkin skeç defterine 50 adet skeç ödevi) | Ders |
13 | Çeşitli malzemelerin (kömür, sanguine, sepya ve beyaz kalem) renkli kağıtlar üzerinde uygulaması (10 adet ustaların çizimlerinin incelenmesi ve kopyalarının yapılması ödevi) | Ders |
14 | Ödev kontrolleri ve serbest çizim uygulamaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştitir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Temel çizim ve resmetme tekniklerini kullanır. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Temel çizim ve resmetme malzemelerini kullanabilme ve uygulayabilme. | 5 | 5 | 3 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Koyu-orta-açık değerleri iki boyutlu yüzeyde tasarlar ve uygular. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Görme, resmetme ve biçimlendirme becerisi. | 5 | 5 | 5 | 3 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 4 | 5 | 4 | 5 |
Özgün yapıt üretmek için gerekli olan çok boyutlu düşünebilme, algılayabilme ve tasarlayabilme becerisi geliştitir. | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 3 | 5 | 5 | 4 | 5 |