EN
  • Anasayfa
  • RES106 Sanat Teknolojileri II (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
RES106 - Sanat Teknolojileri II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sanat Teknolojileri II RES106 2 1 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren Öğr. Gör. Cenk SEZER
Amaç

Bu ders, öğrenciye resim sanatının uygulanabilmesinde gerekli olan olası boya teknikleri, çeşitli yüzeyleri boyana teknikleri, boya fırçaları ve boya formüllerini tanıtarak, bu tekniklerin özelliklerini, uygulama yöntemlerini ve yapımları konusunda bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin içeriği, resim yapımında kullanılan malzemelerin tanıtımı ve içeriğini, olası boya tekniklerini, yüzey boyama tekniklerini, boya fırçalarını ve boya formüllerini kapsamaktadır.

Ders Kaynakları Boyacılık, Malzeme, Sürme Usulleri, Boya Formülleri ve Pratik Muayeneleri, Hikmet Bay’er, Yeni Cezaevi Matbaası, 1951.
Suluboya Resim ve Suluboya ile Resim Yapma Tekniği, Ferdinand Nockher, Milli Eğitim Basımevi, 1961
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 4 24
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 4 12
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 5 4 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 4 4
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 1 4 4
Ödev 1 Ödev 1 2 1 2
Ödev 2 Ödev 2 2 1 2
Final Final 1 1 1
Uygulama 1 Uygulama 1 1 1 1
Uygulama 2 Uygulama 2 2 4 8
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 2 1 2
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 81
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. Ders
2 Olası boya teknikleri, Yağlı boya. Ders
3 Olası boya teknikleri,Emülsiyon boyalar. Ders
4 Olası boya teknikleri, Işık veren boyalar. Ders
5 Olası boya teknikleri, Bitumlu boyalar. Ders
6 Olası yüzeyleri boyama teknikleri, Ahşap üzerine boya tekniği. Ders
7 Olası yüzeyleri boyama teknikleri, Standoil bileşimi boya uygulaması. Ders
8 Olası yüzeyleri boyama teknikleri, Duvar üzerine boya tekniği, Ara Sınav. Ders
9 Olası yüzeyleri boyama teknikleri, Demir, çinko, alüminyum, bakır ve kurşun üzerine boya uygulaması. Ders
10 Boya fırçaları Ders
11 Pigmentlerin özellikleri ve nitelikleri. Ders
11 Pigmentlerin özellikleri ve nitelikleri. Ders
13 Boya formülleri. Ders
13 Boya formülleri. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Fırça yapımında kullanılan malzemeleri tanır ve amaca uygun fırça yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Boya yapım formüllerini bilir ve boya yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Olası boya tekniklerini tanır ve uygulayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Olası yüzeyleri boyama tekniklerini bilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Boya formüllerini bilir ve boya yapabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Fırça yapımında kullanılan malzemeleri tanır ve amaca uygun fırça yapabilir. 5 5 3 2 4 4 5 5 5 5 3 5 5 5 5
Boya yapım formüllerini bilir ve boya yapabilir. 5 5 3 2 4 2 5 5 5 5 3 5 5 5 5
Olası boya tekniklerini tanır ve uygulayabilir. 5 5 3 4 4 4 5 5 5 5 3 5 5 5 5
Olası yüzeyleri boyama tekniklerini bilir. 4 5 3 2 4 2 5 5 5 5 3 5 5 5 5
Boya formüllerini bilir ve boya yapabilir. 3 5 3 4 4 2 5 5 5 5 3 5 5 5 5