EN
  • Anasayfa
  • RES201 Resim Atölyesi I (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
RES201 - Resim Atölyesi I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Resim Atölyesi I RES201 3 2 + 6 10,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Ayşe SEZER
Amaç

Bu ders, öğrenciye doğaya ve sanata bakış, sanatın anlamı, sanatçı, alıcı ve sanat objesi konusunda bilgi ve deneyim kazandırmayı amaçlamaktadır.

Ders İçeriği

Bu ders, öğrenciye altyapı oluşturacak temel resim bilgilerinin verildiği bir uygulamayı içerir. Bu içeriği gerçekleştirmede, öğrencinin gözlem, edinim ve bilgi aktarımının dengeli ve doğru bir uygulamasını kapsar.

Ders Kaynakları Resim, Veysel Günay, Yaygın Yükseköğretim Kurumu Yayınları, Ankara, 1977.
Resim, Veysel Günay, Yaygın Yükseköğretim Kurumu Yayınları, Ankara, 1977.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 6 10 60
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 10 10 100
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 2 10 20
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 4 1 4
Ara Sınav 2 Ara Sınav 2 4 1 4
Ödev 1 Ödev 1 4 2 8
Ödev 2 Ödev 2 2 2 4
Kısa Sınav 1 Kısa Sınav 1 3 3 9
Kısa Sınav 2 Kısa Sınav 2 3 3 9
Final Final 4 1 4
Uygulama 1 Uygulama 1 4 1 4
Dönem Sonu Uygulaması Dönem Sonu Uygulaması 4 1 4
Uygulama 2 Uygulama 2 4 1 4
Ödev (Sunum) Ödev (Sunum) 9 1 9
Toplam İş Yükü (Saat) 263
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 10,31
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. Ders
2 Resim sanatında malzeme. Ders
3 Resim sanatında teknik ve teknoloji. Ders
4 Resimde biçimsel ögeler ve uygulama çalışmaları. Ders
4 Resimde biçimsel ögeler ve uygulama çalışmaları. Ders
6 Oran-orantı ve yüzeye aktarım. Ders
7 Oran-orantı ve yüzeye aktarım, uygulama çalışmaları. Ders
8 Oran-orantı ve yüzeye aktarım, uygulama çalışmaları, Ara Sınav. Ders
9 Resimde renk. Ders
10 İzlenimcilere kadar renk sorunu ve analiz çalışmaları. Ders
11 İzlenimcilere kadar renk sorunu ve uygulama çalışmaları. Ders
11 İzlenimcilere kadar renk sorunu ve uygulama çalışmaları. Ders
11 İzlenimcilere kadar renk sorunu ve uygulama çalışmaları. Ders
11 İzlenimcilere kadar renk sorunu ve uygulama çalışmaları. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Temel resim teknikleri bilgisini kazanır. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel resim tekniklerini uygulayabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Doğa nesnelerini oran-orantı açısından gözlemleyebilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Doğaya yönelik gözlem ve edinimlerini sanatsal çalışmalarına yansıtabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Boyama teknikleri bilgisini kazanır ve uygulayabilir. Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Temel resim teknikleri bilgisini kazanır. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Temel resim tekniklerini uygulayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5
Doğa nesnelerini oran-orantı açısından gözlemleyebilir. 5 3 3 5 5 5 3 5 3 5 5 5 5 5 5
Doğaya yönelik gözlem ve edinimlerini sanatsal çalışmalarına yansıtabilir. 5 2 2 5 5 5 2 5 2 5 5 5 5 5 5
Boyama teknikleri bilgisini kazanır ve uygulayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5