Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Deneysel Sanat I | RES211 | 3 | 1 + 2 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze, online, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Öğrencilerin görsel sanatların bir çok alanıyla ilişki kurmalarını sağlamak, yaratıcılığın temeli olan sezgi ve algı gücünü geliştirmek, canlı ve cansız nesneler arasındaki plastik ilişkileri sorgulamak, kuramsal ve uygulamalı alanlarda sağlam bir gözlem ve ifade gücü kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilecekleri ortamları yaratmayı amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sinema ve resim arasındaki görsel ilişkisi, performatif sanatlar. Bu iki Farklı sanatsal disiplini bir araya getirerek ortaya konan deneysel sanat uygulamalarını içerir. |
Ders Kaynakları |
Cömert, B., Mitoloji ve İkonografi, Ayraç Yayınları, 1999.
Akbulut, D., Resim Neyi Anlatır, İstiklal Kitabevi, 2006. Yımaz, M., Modernizmden Postmoderenizme Sanat, Ütopya Yayınevi, 2005. Canıklıgil, İ., Dijital Video ile Video Sanatı, Pusula Yayınları, 2008. Eisentein, S., Çev. Şarman, N., Sinema Sanatı, Payel Yayınevi, 1993. Gönen, M., Sinema Sanatı, Es Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Açılış, tanışma ve dersin içeriğine giriş bilgilerinin verilmesi . | Ders |
2 | Görsel sanatların temel kavramlarına yönelik bilgiler ve ödev konularının dağıtılması. | Ders |
3 | Görsel sanatların temel kavramlarına yönelik bilgilerin verilmesine devam edilmesi, ödev çalışmalarına devam. | Ders |
4 | Sinema sanatının prensipleri.Metin çözümleme bağlamında çeşitli yöntemlerin tartışılması ve ödevler üzerinde tartışma. | Ders |
5 | Film çözümlemede dikkat edilecek hussular ve ödevler üzerine tartışma. | Ders |
6 | Film çözümleme. | Ders |
6 | Film çözümleme. | Ders |
8 | Film çözümleme, Ara Sınav. | Ders |
9 | Plastik sanatlarda, kompozisyon, ışık ve renk ilişkisi. | Ders |
10 | Plastik sanatlarda ritm, denge ve karşıtlıklar ilişkisi ve ödev konularının dağıtılması. | Ders |
11 | Resim sanatında klasik ve modern ustaların yapıtlarının karşılaştırmalı değerlendirilmesi ve ödevlere devam edilmesi. | Ders |
12 | Plastik sanatların temel ilkelerinin uygulanması bağlamında verilen ödevlerin değerlendirilmesi. | Ders |
13 | Oyunculukta mimik ve beden ilişkisi uygulamaları. | Ders |
14 | Bireysel sanat uygulamaları. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Nesneleri görsel yoldan çözümleyebilme ve aktarabilme becerisi. | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 2 |
Farklı sanat dalları arasında ilişkiler kurabilecek. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 5 | 3 | 2 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 |
Kendine özgü yaratıcı ifade biçimleri geliştirecek. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 4 |
Sanatsal sezgi ve algı gücü edinecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 5 | 3 | 5 |
Bireysel ya da ortaklaşa sanatsal üretimler gerçekleştirebilecek. | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 | 4 |