Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sanat Psikolojisi I | RES219 | 3 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Cenk SEZER |
Amaç |
Bu ders, sanatı bilimsel yolla sorgulamayı konu alır. Akılla duyuları, sanat olgusuyla ilgili tutum ve davranışları dengeli ve sistemli bir biçimde ele alarak, sanat psikolojisinin tanımlarını, bilgilerini öğrenciye kazandırmayı amaçlamaktadır. |
Ders İçeriği |
Bu ders, sanatı bilimsel yolla sorgulamayı konu alır. Akılla duyuları, sanat olgusuyla ilgili tutum ve davranışları dengeli ve sistemli bir biçimde ele alarak, sanat psikolojisinin tanımlarını, bilgilerini içermektedir. |
Ders Kaynakları |
Sanat Psikolojisine Giriş, Sıtkı M. Erinç, Ayraç Yayınları, Ankara, 1998.
Walter Benjamin, Pasajlar, Yapu Kredi Yayınları, İstanbul, 1995. Vasili Kandinskı, Zihinsellik Üstüne, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 8 | 4 | 32 |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 5 | 4 | 20 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 5 | 4 | 20 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ara Sınav 2 | Ara Sınav 2 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 2 | 4 | 8 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 2 | 4 | 8 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Uygulama 1 | Uygulama 1 | 1 | 4 | 4 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 1 | 4 | 4 |
Uygulama 2 | Uygulama 2 | 1 | 4 | 4 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,27 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Sanat psikolojisinin tanımı ve nitelikleri. | Ders |
3 | Genel anlamda sanat. | Ders |
4 | Özel anlamda sanat. | Ders |
5 | Sanat neden gerekli? | Ders |
6 | Sanatta psikolojik sorunlar. | Ders |
7 | Algı, algı alanı, algı yetisi. | Ders |
8 | İlgi, sanatta ilgi, Ara Sınav. | Ders |
9 | İlginin yönlendirilmesi. | Ders |
10 | Yetenek. | Ders |
11 | Sanatsal yetenek ve sanatçı. | Ders |
12 | Estetik beğeni. | Ders |
13 | Estetik kaygı. | Ders |
14 | Sezgi, sanatta sezgi. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Sanat psikolojisini tanımlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Algı, ilgi, sezgi gibi kavramları sanatsal yaratma ile bağdaştırabilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Sanatçı ve alıcı kavramlarını bilir ve aralarındaki sanatsal ilginin ayrımına varır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Alıcı ve sanat eseri arasındaki ilgiyi kavrar. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Sanat psikolojisini tanımlayabilir. | 2 | 2 | 2 | 3 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Algı, ilgi, sezgi gibi kavramları sanatsal yaratma ile bağdaştırabilir. | 2 | 2 | 2 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Sanatçı ve alıcı kavramlarını bilir ve aralarındaki sanatsal ilginin ayrımına varır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
Alıcı ve sanat eseri arasındaki ilgiyi kavrar. | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |