EN
  • Anasayfa
  • RES226 İnsan Sanat Çevre İlişkisi II (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
RES226 - İnsan Sanat Çevre İlişkisi II
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsan Sanat Çevre İlişkisi II RES226 4 2 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
RESİM
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Bu dersin amacı, sanatının tüm çevresel faktörlerle ilişkisinin insan faktörüyle birlikte incelenmesi ve araştırılmasını amaçlar.

Ders İçeriği

Ders, sanatının tüm çevresel faktörlerle ilişkisinin insan faktörüyle birlikte incelenmesi ve araştırılmasını öngörürken beraberinde 1960 sonrası sanatı değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi içerisinde ele alır ve minimalizmi, Yeryüzü sanatını (Land Art) ve kamusal sanatın incelenmesini içerir.

Ders Kaynakları BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005.
Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016.
FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009.
HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998.
HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004.
KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006.
PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006.
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. Ders
1 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. Ders
3 1960 sonrası sanat ve Yeryüzü Sanatı (Land Art): Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. Ders
3 1960 sonrası sanat ve Yeryüzü Sanatı (Land Art): Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. Ders
5 Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. Ders
5 Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. Ders
5 Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. Ders
8 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat, Ara Sınav. Ders
9 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat. Ders
5 Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. Ders
5 Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. Ders
12 Proje uygulama. Ders
12 Proje uygulama. Ders
12 Proje uygulama. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. - - - - - - - - - - - - - - -
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. - - - - - - - - - - - - - - -
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. - - - - - - - - - - - - - - -