Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Sanat Çevre İlişkisi II | RES226 | 4 | 2 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Bu dersin amacı, sanatının tüm çevresel faktörlerle ilişkisinin insan faktörüyle birlikte incelenmesi ve araştırılmasını amaçlar. |
Ders İçeriği |
Ders, sanatının tüm çevresel faktörlerle ilişkisinin insan faktörüyle birlikte incelenmesi ve araştırılmasını öngörürken beraberinde 1960 sonrası sanatı değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi içerisinde ele alır ve minimalizmi, Yeryüzü sanatını (Land Art) ve kamusal sanatın incelenmesini içerir. |
Ders Kaynakları |
BENJAMIN, W., Çev. Cemal, A., Pasajlar, Yapı Kredi Yayınları, 2004.
BOURRIAUD, N., Çev. Özen, S., (2005), İlişkisel Estetik, Bağlam Yayınları, 2005. Eco, U., Açık Yapıt, Can Yayınları, 2016. FOSTER, H., Çev.Hoşcusu, E., Gerçeğin Geri Dönüşü, Ayrıntı Yayınları, 2009. HADJINICOLAOU, N., Çev. Spatar, H., Sanat Tarihi ve Sınıf Mücadelesi, Kaynak Yayınları, 1998. HEIDEGGER, M. “Sanat Yapıtının Kökeni”, Sanatın Felsefesi Felsefenin Sanatı, (Haz. Yılmaz, M.), Ütopya Yayınları, 2004. KUSPIT, D., Çev. Tezgiden, Y., Sanatın Sonu, Metis Yayınları, 2006. PANOFSKY, E., Çev. Akyürek, E., İkonografi ve İkonoloji, Afa Yayınları, 2006. |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
1 | 1960 sonrası sanat ve Minimalizm: Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
3 | 1960 sonrası sanat ve Yeryüzü Sanatı (Land Art): Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
3 | 1960 sonrası sanat ve Yeryüzü Sanatı (Land Art): Değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
8 | 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat, Ara Sınav. | Ders |
9 | 1960 sonrası sanat ve değişen seyirci, yapıt, mekan İlişkisi: Kamusal sanat. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
5 | Örnek sanat eserleri üzerinde inceleme. | Ders |
12 | Proje uygulama. | Ders |
12 | Proje uygulama. | Ders |
12 | Proje uygulama. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | Yazılı Sınav | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci insan, çevre ve sanat ilişkileri ile ilgili teorik bilgi birikimine sahip olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çalışmalarını kurgularken çevresel bağıntıları göz önünde bulundurur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Minimalizm, yeryüzü sanatı (Land Art) ve kamusal sanat hakkında bilgi sahibi olur. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevresel faktörleri irdeleyerek bir proje geliştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Çevreye karşı daha sorumlu ve bilinçle yaklaşır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |