Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Disiplinlerarası Sanat I | RES307 | 5 | 1 + 3 | 5,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Öğrencilerin görsel sanatlarda, sinema, video, resim, fotoğraf, performans gibi farklı alanlardaki üretimlere yönelik algılama yetilerini geliştirmek, sanat yapıtlarının temel estetik prensiplerini kavratmak, yapıtları çözümleme beceresi kazandırmak ve özgün yapıtlar ortaya koyabilmelerini amaçlar. |
Ders İçeriği |
Sinema, fotoğraf ve video sanatlarının plastik sanatlarla olan ilişkisi, performatif sanatlar ve farklı sanatsal disiplinleri bir araya getiren disiplinlerarası sanat uygulamalarını içerir. |
Ders Kaynakları |
Wolfflin, H., Çev. Örs, H., Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi, 2011
Antmen, A., 20. yüzyıl Batı Sanatında Akımlar, Sel Yayınevi, 2008 Andrew, D., Çev. Kara, Y., Sinema Kuramları, İzdüşüm Yayınları |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Video Sanatı: Video Teknolojisinde Yeni Arayışlar | Ders |
2 | Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler | Ders |
2 | Çağdaş Fotoğraf ve Disiplinlerarası Eğilimler | Ders |
4 | Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatı. | Ders |
4 | Dijital Teknolojiler ve Yeni Medya Sanatı. | Ders |
6 | Atölye çalışması. | Ders |
6 | Atölye çalışması. | Ders |
6 | Atölye çalışması. | Ders |
9 | Ses ve Mekan. | Ders |
10 | Beden Sanatı, Eylemler (Actions). | Ders |
11 | Happenings (Oluşumlar). | Ders |
12 | Yapay Zeka ve Sanat, Posthumanizm, Cyborg, Robot Sanatı | Ders |
6 | Atölye çalışması. | Ders |
6 | Atölye çalışması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle olan ilişkisi hakkında düşünme becerisi. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Üretim pratiklerindeki değişimler kavranacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanacaktır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Çağdaş sanat pratiklerinin diğer disiplinlerle olan ilişkisi hakkında düşünme becerisi. | 1 | 2 | 4 | 2 | 5 | 5 | 2 | 2 | 3 | 2 | 5 | 2 | 4 | 3 | 3 |
Üretim pratiklerindeki değişimler kavranacaktır. | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 2 | 4 | 5 | 4 | 5 | 3 | 3 | 3 | 2 |
Farklı disiplinlerden profesyonellerle ilişki yöntemleri hakkında bilgi sahibi olunacaktır. | 1 | 1 | 1 | 4 | 4 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | 1 | 5 | 2 | 3 | 2 |
Disiplinlerarası bir yaklaşımla üretilen sanat uygulamalarını anlayabilme becerisi kazanacaktır. | 1 | 1 | 5 | 5 | 4 | 5 | 2 | 3 | 2 | 2 | 5 | 3 | 2 | 3 | 2 |
Disiplinlerarası çalışma yöntem ve becerisi kazanacaktır. | 1 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | 5 | 4 | 5 | 5 | 3 | 4 | 3 | 4 | 4 |