Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Resim Atölyesi IV | RES302 | 6 | 2 + 6 | 10,0 |
Birim Bölüm | RESİM |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze anlatı, soru-cevap, tartışma, uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. İrfan DÖNMEZ |
Amaç |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratma özgün bir anlatım oluşturabilmesini amaçlar. Bunu yaparkende, sanatsal anlatım yöntemlerini sanat tarihsel referanslardan yararlanarak öğrencinin kendini bulmasını ve özgürleşmesini amaç edinir. |
Ders İçeriği |
Bu ders, öğrencinin sanatsal yaratmada özgün bir anlatım oluşturabilmesi için sanatsal anlatım yöntemlerinin verildiği, sanat tarihsel referanslardan yararlanıldığı, öğrencinin kendini anlatma konusunda özgürleştiği çalışmaları içerir. |
Ders Kaynakları |
Öncü Ressamlar Serisi, Boyut Yayıncılık ve Ticaret A.Ş., İstanbul, 2006.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtılması, konular ve değerlendirmeler konusunda bilgilendirme. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. | Ders |
2 | Yağlıboya veya akrilik ile resim sanatı tarihinden yorum çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. | Ders |
5 | Yağlıboya veya akrilik ile kendi konusunu belirlediği özgün uygulama çalışmaları. | Ders |
9 | Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders |
9 | Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders |
9 | Yağlıboya veya akrilik ile olası resim yarışmalarına yönelik uygulama çalışmaları. | Ders |
12 | Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. | Ders |
12 | Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. | Ders |
12 | Kendi özgün anlatımını sergilediği final çalışması. | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Resim sanatı tarihindeki özgün işlerin ayrımına varır. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi özgün anlatımı için tarihsel süreçten çıkarımlar yapabilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi özgün anlatımı için Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Kendi özgün anlatımı için Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
Özgür anlatımlar için kendini tanımanın farkındalığını duyumsar. | Ödev / Proje | Ders | Dinleme ve anlamlandırma |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Resim sanatı tarihindeki özgün işlerin ayrımına varır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi özgün anlatımı için tarihsel süreçten çıkarımlar yapabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi özgün anlatımı için Özgün sanatsal anlatımlar gerçekleştirebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Kendi özgün anlatımı için Sanatsal özgünlüğe ulaşmada yaşamsal-düşünsel ayrımları kavrar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Özgür anlatımlar için kendini tanımanın farkındalığını duyumsar. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |