Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Teknik Çizim ve Perspektif I | İMÇ103 | 1 | 2 + 4 | 8,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüzyüze - Teorik ve Uygulama |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Parısa GÖKER |
Amaç |
İç Mimarlık ve Çevre Tasarımı ve planlama çalışmalarında bir düşüncenin veya sonradan oluşturulmuş tasarımın çizgisel anlatımını öğrencilerimize öğretmek, teknik ve estetik mesleki becerilerini arttırmak. |
Ders İçeriği |
Çizim tekniği ve grafik gösterim tekniklerinin öğrenilmesi ve geliştirilmesine yönelik çalışmalar. |
Ders Kaynakları |
Reid, G. W. G. W. (1987). Landscape graphics. Whitney Library of Design.
Şahinler, O. 1982. ”Mimarlıkta teknik resim”. Yay yayımcılık, İstanbul. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 6 | 1 | 6 |
Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 10 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgi verilmesi. Çizim tekniği ve tarihi gelişimi hakkında bilgi verilmesi | Ders |
2 | Çizim araç ve gereçlerin tanıtılması. Derste uygulamalı ödev | Ders |
3 | Çizim hazırlıkları, çizim kağıdının düzeni, çizgi ve yazı çalışması | Ders |
4 | Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev | Ders |
4 | Tasarım proje aşamaları ve projede ölçek. Örnek çalışmaların sunumu. Derste uygulamalı ödev | Ders |
6 | Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev | Ders |
6 | Topoğrafya, ölçülendirme, lejant oluşturma, işaret ve semboller. Derste uygulamalı ödev | Ders |
8 | Ara Değerlendirme | Ders |
9 | Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
9 | Bitki formları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
11 | Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
11 | Donatı elemanları görünüş ve kesitlerinin çizilmesi. Derste uygulamalı ödev | Ders |
13 | Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği | Ders |
13 | Örnek alan belirlenerek derste uygulamalı ödev pratiği | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | |||
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | |||
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | |||
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | |||
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir fikri çizgi ile ifade edebilme yeteneğini kazandırma. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 3 | 2 | 1 | 5 | 1 | 4 | 4 |
Çizim araç ve gereçlerini tanıma, kullanabilme cesaretini kazandırma. | 3 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 4 | 1 | 1 | 1 |
Tasarım anlayışının, kusursuz ve eksiksiz olarak üretime dönüşmesini ve çizim ilkelerinin eksiksiz bilinmesini sağlamak | 5 | 3 | 5 | 4 | 3 | 4 | 2 | 1 | 5 | 2 | 4 | 5 |
Bir projenin temel ögelerini plan üzerinde okuyabilir, çizebilir. | 5 | 4 | 5 | 4 | 3 | 4 | 4 | 1 | 3 | 2 | 1 | 1 |
Mimari çizim ekipmanlarını etkin bir şekilde kullanabilir. Ölçek kavramını bilir. | 4 | 1 | 5 | 1 | 1 | 2 | 1 | 1 | 4 | 1 | 2 | 2 |