Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Bitki Tanıma ve Değerlendirme I | İMÇ207 | 3 | 2 + 2 | 4,0 |
Birim Bölüm | İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Ders Veren | Doç. Dr. Hilal KAHVECİ |
Amaç |
Açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin bitki sistematiğindeki yerini göstererek dünyada ve özellikle Türkiye’de doğal yayılış gösteren bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını (genel dış görünüş, yarak, çiçek, meyve, sürgün, kabuk vb.) sağlamak ve yetişebilecekleri ekolojik ortam bilgilerini öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Bitkileri tanıma için gerekli bilgi ve terimler, tohumlu bitkilerin bitkiler dünyasındaki yeri, açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkilerin farkları, flora ve vejetasyon kavramları, flora bölgeleri ve önemli vejetasyon tipleri, dış mekanda kullanılan geniş yapraklı ve ibreli ağaçların önemi ve tanıtımı, önemli park ağaçlarının dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve dış mekan planlamalarında değerlendirilme olanakları. |
Ders Kaynakları |
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul. MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri. MEGEP. Botanik Dersi Modülleri. Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul. MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri. Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England Warren, W., 1999, Botanica, Köneman Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Botanikte isimlendirme (Nomenklatür), bitkiler aleminin sınıflandırılması (Taksonomi) | Ders Tartışmalı Ders |
3 | İsimlendirmede yaygın olarak kullanılan bazı latince sözükler ve bitkilerin tanınması için gerekli bilgiler | Ders Tartışmalı Ders |
4 | İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanımı ve dendrolojik özellikleri | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Gymnospermae ve Angiospermae alt bölümleri arasındaki farklar | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Gymnospermae'ya giriş | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Ara sınav | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları ve bu sınıflara ait bitki türleri | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Coniferae sınıfına giriş ve ibreli türler | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İbreli türler (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İbreli türler (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
10 | İbreli türler (devam) | Ders Tartışmalı Ders |
13 | İbreli türler (devam), Genel Tekrar | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|