EN
  • Anasayfa
  • İMÇ207 Bitki Tanıma ve Değerlendirme I (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
İMÇ207 - Bitki Tanıma ve Değerlendirme I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Bitki Tanıma ve Değerlendirme I İMÇ207 3 2 + 2 4,0 Pdf
Birim Bölüm
İÇ MİMARLIK VE ÇEVRE TASARIMI
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Ders Veren Doç. Dr. Hilal KAHVECİ
Amaç

Açık tohumlu (Gymnospermae) bitkilerin bitki sistematiğindeki yerini göstererek dünyada ve özellikle Türkiye’de doğal yayılış gösteren bitkilerin dış görünüş olarak tanınmalarını (genel dış görünüş, yarak, çiçek, meyve, sürgün, kabuk vb.) sağlamak ve yetişebilecekleri ekolojik ortam bilgilerini öğretmektir.

Ders İçeriği

Bitkileri tanıma için gerekli bilgi ve terimler, tohumlu bitkilerin bitkiler dünyasındaki yeri, açık tohumlu ve kapalı tohumlu bitkilerin farkları, flora ve vejetasyon kavramları, flora bölgeleri ve önemli vejetasyon tipleri, dış mekanda kullanılan geniş yapraklı ve ibreli ağaçların önemi ve tanıtımı, önemli park ağaçlarının dendrolojik özellikleri, ekolojik istekleri ve dış mekan planlamalarında değerlendirilme olanakları.

Ders Kaynakları MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul.
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
MEGEP. Botanik Dersi Modülleri.
Yaltırık, F. Dendroloji I-II. İstanbul.
MEGEP.Peyzaj Ders Modülleri.
Anşin, R., Özkan, Z.C., 2006, Tohumlu Bitkiler, KTÜ Yayınları, 167, Trabzon
Moore, D., White, J., 2002, The Illustrated Encyclopedia of Trees, Timber Pres, England
Warren, W., 1999, Botanica, Köneman
Mamıkoğlu, N.G. 2007. Türkiye'nin Ağaçları ve Çalıları. NTV Yayınları, 728, İstanbul
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Genel olarak dersin amacı, tanımı ve kapsamı hakkında bilgilendirme yapılması ve tanışma Ders Tartışmalı Ders
2 Botanikte isimlendirme (Nomenklatür), bitkiler aleminin sınıflandırılması (Taksonomi) Ders Tartışmalı Ders
3 İsimlendirmede yaygın olarak kullanılan bazı latince sözükler ve bitkilerin tanınması için gerekli bilgiler Ders Tartışmalı Ders
4 İbreli ve geniş yapraklı ağaçların estetik ve işlevsel olarak kullanımı ve dendrolojik özellikleri Ders Tartışmalı Ders
5 Gymnospermae ve Angiospermae alt bölümleri arasındaki farklar Ders Tartışmalı Ders
6 Gymnospermae'ya giriş Ders Tartışmalı Ders
7 Ara sınav Ders Tartışmalı Ders
8 Cycadinae ve Ginkgoinae sınıfları ve bu sınıflara ait bitki türleri Ders Tartışmalı Ders
9 Coniferae sınıfına giriş ve ibreli türler Ders Tartışmalı Ders
10 İbreli türler (devam) Ders Tartışmalı Ders
10 İbreli türler (devam) Ders Tartışmalı Ders
10 İbreli türler (devam) Ders Tartışmalı Ders
13 İbreli türler (devam), Genel Tekrar Ders Tartışmalı Ders
14 Final Sınavı Ders Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12