Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Ceza Hukuku | HS112 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Türkçe, yüz yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Ders Veren | Öğr. Gör. Ayşe KURAŞ |
Amaç |
Ceza hukukunun amacını, konusunu, tüm hukuk sistemi içindeki fonksiyonunu ve bu hukuk dalının temel kavramlarını öğretmek. Ceza hukukunun insan hak ve özgürlükleri bakımından güvence fonksiyonunu (suçta ve cezada kanunilik ilkesi ve kapsamını) öğretmek. |
Ders İçeriği |
Bu dersin içeriğini, ceza hukukunun giriş konuları ile ceza kanununun uygulama alanına ilişkin hususlar oluşturmaktadır. Bu bağlamda ceza hukukunun fonksiyonu, hukuk düzeni içindeki yeri, ceza hukukunun temel kavramları, suç politikasının temel ilkeleri, ceza hukukunun güvence fonksiyonu (suçta ve cezada kanunilik ilkesi), ceza hukukunun kaynakları, ceza kanununun zaman ve kişi bakımından uygulama alanı ile suçun kanunilik, maddi yapısal unsurları ve manevi yapısal unsurları ele alınmaktadır. |
Ders Kaynakları |
Ceza Hukuku Genel Hükümler / Temel Bilgiler,Yayınevi: Astana Yayınları
Yazar: Hakan HAKERİ
Türk Ceza Hukuku Genel Hükümler,Yayınevi: Seçkin Yayınları Yazar: İlhan ÜZÜLMEZ - Mahmut KOCA |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
13 | Dava ve Ceza ilişkisini düşüren sebepler; ölüm, Af, zamanaşımı, Şikayetten vazgeçme. | |
14 | Şartlı salıverme ve örnek olay analizi ve sınava hazırlık. |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Bir Suç işlenmesi neticesinde sadece bireylerin değil, toplumunda zara göreceğini ve buna bağlı olarak kamu düzeninin bozulacağını kavrayabilme. | |||
Bireylerin cezalandırılma korkusuyla suç işlemesini engelleme. | |||
Cezanın devlet eliyle uygulanabileceğini, ihkak-ı hakkın ( mağdurun mağduriyetini kendi eliyle gidermesi, yani suçluyu kendi yöntemleriyle cezalandırması) mümkün olmadığının kavrayabilme. | |||
Suç ve cezanın ne demek olduğunu kavrayabilme. | |||
Bir Suç işlenmesi neticesinde sadece bireylerin değil, toplumunda zara göreceğini ve buna bağlı olarak kamu düzeninin bozulacağını kavrayabilme. | |||
Bireylerin cezalandırılma korkusuyla suç işlemesini engelleme. | |||
Cezanın devlet eliyle uygulanabileceğini, ihkak-ı hakkın ( mağdurun mağduriyetini kendi eliyle gidermesi, yani suçluyu kendi yöntemleriyle cezalandırması) mümkün olmadığının kavrayabilme. | |||
Suç ve cezanın ne demek olduğunu kavrayabilme. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Bir Suç işlenmesi neticesinde sadece bireylerin değil, toplumunda zara göreceğini ve buna bağlı olarak kamu düzeninin bozulacağını kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireylerin cezalandırılma korkusuyla suç işlemesini engelleme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cezanın devlet eliyle uygulanabileceğini, ihkak-ı hakkın ( mağdurun mağduriyetini kendi eliyle gidermesi, yani suçluyu kendi yöntemleriyle cezalandırması) mümkün olmadığının kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç ve cezanın ne demek olduğunu kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bir Suç işlenmesi neticesinde sadece bireylerin değil, toplumunda zara göreceğini ve buna bağlı olarak kamu düzeninin bozulacağını kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Bireylerin cezalandırılma korkusuyla suç işlemesini engelleme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Cezanın devlet eliyle uygulanabileceğini, ihkak-ı hakkın ( mağdurun mağduriyetini kendi eliyle gidermesi, yani suçluyu kendi yöntemleriyle cezalandırması) mümkün olmadığının kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Suç ve cezanın ne demek olduğunu kavrayabilme. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |