Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İnsan Hakları Hukuku | HS203 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | Öğr. Gör. Dr. Kadir Kürşat YILMAZ |
Ders Veren | |
Amaç |
Temel insan haklarının ve gelişiminin ortaya konulmasıdır. |
Ders İçeriği |
İnsan hakları ile temel kavramların verilmesi ve insan haklarının gelişimine katkı yapan unsurların ortaya konulmasıdır. |
Ders Kaynakları |
Kıncal,R.(2004).Vatandaşlık Bilgisi. Ankara: Nobel Yayın dağıtım.
|
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı | Ders |
2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | Ders |
3 | Temel insan hakları | Ders |
4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | Ders |
5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | Ders |
6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | Ders |
7 | Aile ve okulda demokrasi | Ders |
8 | Ara sınav | Ders |
9 | Devlet ve devlet şekilleri | Ders |
10 | Türk Anayasa tarihi | Ders |
11 | Yasama | Ders |
12 | Yürütme | Ders |
13 | Ödev | Ders |
14 | Yargı | Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | |||
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | |||
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | |||
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | |||
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Ülkemizdeki yönetim sistemiyle başka ülkelerdeki yönetim sistemlerini karşılaştırır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Demokrasi ve insan haklarına saygılı olmayı alışkanlık haline getirir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
İş ve günlük yaşamında ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Türkiye’deki ve dünyadaki siyasal, toplumsal ve ekonomik gelişmelerle yakından ilgilenir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Yurttaşlık, demokrasi ve insan haklarına ilişkin temel kavramları kullanır. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |