EN
  • Anasayfa
  • BÜR122 Etkili ve Güzel Konuşma (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
BÜR122 - Etkili ve Güzel Konuşma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Etkili ve Güzel Konuşma BÜR122 1 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
HUKUK BÜRO YÖNETİMİ VE SEKRETERLİĞİ
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze öğretim
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Musa TOPKAYA
Ders Veren
Amaç

Sesini, nefesini, beden dilini doğru kullanabilen, Türkçe’ye hakim, kelime dağarcığı zengin, okuduğu metni değerlendirebilen, söz söyleme sanatını özümsemiş bireyler yetiştirmek. Bireyin empati kurabilmesini, toplumda kendini ifade edebilmesini, takım oyunu oynayabilmesini sağlamak.

Ders İçeriği

Bu ders; Diksiyon, Fonetik Kavramları,Gevşeme, Konsantrasyon,Soluk Alıp Verme, Ses Kullanma,Türkçe Dilbilgisi Kuralları,Tonlama, Vurgu, Artikülasyon Alıştırmaları,Konuşma Kusurlarının Üstesinden Gelme,Beden dilinin şifreleri,Beden Dili Alıştırmaları,Stres Kontrolü,Doğaçlama Çalışmaları,Şiir Okuma,Duygu Aktarımı, Öykü Seslendirme,Haber Metni Değerlendirme,Sunum Becerileri; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları 1. Şerif Aktaş, Osman Gündüz, Yazılı ve Sözlü Anlatım, Akçağ Yay., Ankara, 2007. 2. Mustafa Gündüz, Güzel Konuşma ve Yazma, Fil Yay., İstanbul, 1995. 3. Birol Vural, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yay., İstanbul, 2004. 4. George Kops, Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Gün Yay., İstanbul, 2005.
Diksiyon I, Milli Eğitim Bakanlığı, 2006, Ankara.
TAŞER, Suat (2000). Konuşma Eğitimi, Papirüs Yayınları, İstanbul.
YAMAN, Ertuğrul (2004). Doğru Güzel ve Etkili Konuşma Sanatı, Gazi Kitabevi, Ankara.
Sırr ER, Temel Konuşma Teknikleri ve Diksiyon, Hayat Yay, İstanbul, 2010
Sıddık AKBAYIR, Dil ve Diksiyon Yazılı ve Sölü Anlatım Bozuklukları, Akçağ Yayınları, 2007
Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı, Suat Yamaner, Deniz Kitap, 2002
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin Programı İşleyiş ve Etkinlikleri Üzerine Genel Tanıtım Ders
2 Ses ve Konuşma Aygıtlarının Tanıtılması Ders
3 Kendini İfade Edişe Yönelik Sunuşlar Ders
4 Genel Kapsamı ile İletişim ve İletişim Kurabilme Becerisi Ders
5 Yüz yüze Görüşme ve Planlama Aşamaları Ders
6 Konuşmanın Teknik Hazırlığı Ders
7 Konuşmanın Psikolojik Hazırlığı Ders
8 Fiziksel, Yazınsal ve Anlatımsal Hazırlık ve ara sınav Ders
9 Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar Ders
9 Ses, nefes, boğumlama aygıtlarının ilişkilendirilmesine yönelik alıştırmalar Ders
11 Dinleyiciye Hakimiyet/Dinleyiciyi Kavramak Ders
12 İş Görüşmelerinde Beden Dili Ders
13 Kitleye, Gruba, Bireye Karşı Etkin ve Güzel Konuşmanın Temel Adımları Ders
14 Kendini ifade Edişe Yönelik Sunuşlar Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabilirler. Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecek, vurgu ve tonlamayı dikkate alarak kendilerini etkili bir şekilde ifade edebilirler. - - - - - - - - - - - -
Konuşma esnasında kelimelerin doğru telaffuzunu tespit edebilecek, uygun yerde uygun kelimeleri seçip kullanabilirler. - - - - - - - - - - - -