Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Genel Muhasebe I | SAY103 | 1 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Dr. Öğr. Üyesi Mustafa ARI |
Amaç |
Muhasebe birimlerinde gerçekleştirilen kayıt işlemlerinin ülkemizde geçerli muhasebe kuralları çerçevesinde kaydedilmesi, kayıtlar sonucunda mali tabloların düzenlenmesi ve yorumlanmasıdır. |
Ders İçeriği |
Muhasebenin tanımı, muhasebenin fonksiyonları, muhasebenin temel kavramları, hesap kavramı, hesabın şekli, hesaplara ilişkin terimler, hesapların işleyiş kuralları, bilanço hesaplarının işleyiş kuralları, gelir tablosu hesaplarının işleyiş kuralları, hesap planı, bilanço, bilanço ilkeleri, bilançonun biçimsel yapısı, bilanço temel denkliği, varlık ve kaynaklardaki değişmelerin bilançoda izlenmesi, büyük defter, büyük defter şekli, düzenleme kuralları, mizan, mizanın şekli, mizan çeşitleri, dönen varlıklar, hazır değerler, menkul kıymetler, ticari alacaklar |
Ders Kaynakları |
Genel Muhasebe - Prof. Dr. Orhan Sevilengül
Genel Muhasebe İlkeler ve Uygulamalar - Prof. Dr. Yüksek Koç Yalkın |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Dönem Sonu Uygulaması | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
60
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 10 | 10 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 5 | 5 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 10 | 10 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 5 | 5 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 5 | 1 | 5 |
Final | Final | 15 | 1 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 130 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,10 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Muhasebeye Giriş | Ders |
2 | Bilanço | Ders |
3 | Hesap Kavramı | Problem Çözme |
4 | Muhasebe Sistemi | Ders |
5 | Çift Taraflı Kayıt Yöntemi | Tartışmalı Ders |
6 | Varlıklar | Ders |
7 | Ara Sınav | Ders |
8 | Dönen Varlıklar | Ders |
9 | Hazır Değerler | Ders |
10 | Menkul Kıymetler | Ders |
11 | Alacaklar | Ders |
13 | Stoklar | Ders |
13 | Stoklar | Ders |
14 | Diğer Dönen Varlıklar | Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Muhasebe eşitliği, hâsılat ve maliyetleri belirleyebilir. | |||
Muhasebe döngüsünü tamamlayabilir. | |||
Temel düzeyde, kaydı gereken işlemleri ilgili deftere kaydedebilir. Temel mali tabloları düzenleyebilir. Mali tabloları yorumlayabilir. | |||
Temel muhasebe tablolarını anlar ve doğru şekilde kullanır. | |||
Muhasebenin temel kavramlarını öğrenir. |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Muhasebe eşitliği, hâsılat ve maliyetleri belirleyebilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - |
Muhasebe döngüsünü tamamlayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel düzeyde, kaydı gereken işlemleri ilgili deftere kaydedebilir. Temel mali tabloları düzenleyebilir. Mali tabloları yorumlayabilir. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Temel muhasebe tablolarını anlar ve doğru şekilde kullanır. | - | - | - | - | 5 | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Muhasebenin temel kavramlarını öğrenir. | 4 | 3 | 3 | 2 | 5 | 2 | 3 | 4 | - | - | - | - | - | - | - |