EN
  • Anasayfa
  • SAY105 Mikro İktisat (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SAY105 - Mikro İktisat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Mikro İktisat SAY105 1 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Resül YAZICI
Amaç

Bu dersin amacı, öğrencilere iktisat literatüründe kullanılan kavramları anlama, analiz edebilme ve güncel iktisadi sorunları takip edebilme yeteneği kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu ders; Ekonomiye Giriş ,Mikro Ekonomide Temel Kavramlar, Arz ve Talep , Piyasa Dengesi ,Esneklik, Hane halkı Davranışı ve Tüketici Tercihi , Üretim Süreci , Kısa Dönem Maliyetler, Uzun Dönem Maliyetler, Faktör Piyasaları, Tam Rekabet Piyasası , Monopol Piyasası , Oligopol ve Monopolcü Rekabet konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Zeynel Dinler, İktisada Giriş
Tümay Ertek, Makro Ekonomi
Tümay Ertek, Mikro Ekonomi
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
70
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
60
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 5 2 10
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 54
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 2,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ekonomiye Giriş Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
2 Talep, Arz, Fiyat ve Esneklikler Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
3 Tüketici Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
4 Üretici Teorisi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
5 Fiyat Teorisi-Tam Rekabet Piyasası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
6 Monopol ve Oligopol Piyasa Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
7 Üretim Faktörleri Fiyat Analizi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
8 Ara sınav Ders
9 Milli Gelir Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
10 Para Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
11 Enflasyon, İstihdam ve İşsizlik Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
12 Para ve Maliye Politikaları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
13 Dış Ticaret Politikası Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
14 Uluslararası Para Sistemleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler temel ekonomi ilkelerini açıklayabilir. 5 3 5 3 4 4 5 5 3 4 4 3 4 4 5
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. 5 3 5 3 4 4 5 5 3 4 4 3 4 5 4
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. 5 3 5 3 4 4 5 5 3 4 4 3 4 5 4
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. 5 3 5 3 4 4 5 5 3 4 4 3 4 5 4
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir ekonomik modeli açıklayabilir. 5 3 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5