EN
  • Anasayfa
  • SAY106 Makro İktisat (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SAY106 - Makro İktisat
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Makro İktisat SAY106 2 3 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Resül YAZICI
Amaç

Makro iktisadi yapının işleyişini, milli gelir ile ilgili kavramları ve hesaplama yöntemlerini, istihdam ve işsizlik sorunlarını, para ve enflasyonu, Toplam talep, faiz oranı, fiyatlar ile Milli gelirin denge seviyesini, dış ticaret teorisi ve politikalarını, ekonomik büyüme ve kalkınmayı açıklayabilmektir.

Ders İçeriği

Bu derste ana başlıklarıyla; Milli gelir ve istihdam, Para ve para politikaları, Dış ticaret, Ekonomik büyüme, Ekonomik dalgalanma ve gelir dağılımı işlenir.

Ders Kaynakları Makro İktisada Giriş Kemal Yıldırım, Nisan Yayınevi, 2019
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 100
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,92
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Makroekonomiye Giriş Ders
2 Milli Hasıla ve Milli Gelirin Ölçümü Ders
3 İşsizlik, Enflasyon ve Uzun Dönem Büyüme Ders
4 Toplam Harcama ve Denge Üretim Ders
5 Toplam Harcama ve Denge Üretim Ders
6 Devlet ve Mali Politika Ders
7 Devlet ve Mali Politika ve ara sınav Ders
8 Para Talebi, Denge Faiz Oranı Ders
9 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Ders
9 Mal ve Para Piyasalarında Toplam Talep Ders
11 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Ders
11 Toplam Arz ve Denge Fiyat Seviyesi Ders
13 IS-LM modelinin oluşumu, birlikte denge, dengesizlikler ve dengesizliklerin giderilmesi. Ders
14 IS-LM modelinde para ve maliye politikalarının güçlü ve zayıf etkileri. Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. Sunum / Seminer Ders Dinleme ve anlamlandırma
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler temel makroekonomi ilkelerini açıklayabilir. 5 4 4 5 4 4 5 3 3 5 3 3 3 4 5
Öğrenciler milli gelir, işsizlik, bütçe açığı, para arzı, faiz oranı ve ticaret açığı gibi değişkenler arasındaki temel ilişkileri yorumlayabilir. 5 4 4 5 4 4 5 3 3 5 3 3 3 4 5
Öğrenciler para ve maliye politikalarının ekonomiyi ne şekilde etkilediğini açıklayabilir. 5 4 4 5 4 4 5 3 3 5 3 5 5 5 5
Öğrenciler para arzı ve para talebi kavramlarını kullanarak faiz oranının para piyasasında nasıl belirlendiğini yorumlayabilir. 5 4 4 5 4 4 5 3 3 5 3 3 5 5 5
Öğrenciler toplam talep ve toplam arza dayalı basit bir makroekonomik modeli açıklayabilir. 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5 5