EN
  • Anasayfa
  • SAY303 Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler I (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SAY303 - Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler I
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler I SAY303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gözde KOCA
Amaç

Bu dersin temel amacı, sağlık kurumları yöneticilerine sınırlı kaynakları etkin ve rasyonel kullanımda yararlanacakları yönetim bilimi tanım kavram ve metodlarını öğretmektir.

Ders İçeriği

Sayısal karar verme yöntemlerinin gelişimi tanımı, temel özellikleri ve uygulama alanları sağlık hizmetleri örgütlerinde karar verme ve problem çözmenin modellenmesi, iş yeri planlama ve çoklu özellik karar verme sağlık hizmetleri tesislerinde yerleşim yeri düzenleme, sağlık hizmetlerinde performans ve verimlilik ölçümü, yeniden yapılanma: çalışma sisteminin tasarımı, iş ölçümü ve iş özellikleri teknikleri, kalite ve ölçüm yöntemleri

Ders Kaynakları Öztürk, Ahmet, (2005), Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa
Stevenson, W.L., (2005) Production/Operations Management. ISBN (0-256 19723-7) Irvin Inc. USA.
Warner, D.M., Holloway, Grazier, K.L., (1984) Decison Making and Control for Health Administration. The MAnagement of Quantitative Analysis. Second Edition. Health Administration Pres.
Özcan, Y., (2005) Quantitative Methods in Health Care Management. Techniques and Applications. Jossey-Bass Inc. USA.
Düzakın. E., ( 2005) İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri Kare Yayınları İstanbul
Austin J.C., (1995) Quantitative Analysis for Health Services Administration AUPHA/HAD Pres. Ann Arbor, Michigan.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
100
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 10 1 10
Toplam İş Yükü (Saat) 132
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 5,18
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Giriş: Sağlık hizmetleri örgütlerinde yönetsel problem çözme. Problem çözme ve karar verme sürecinin değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
2 Sağlık hizmetleri örgütlerinde yönetsel problem çözme. Problem çözme ve karar verme sürecinin değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
3 Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
6 DP’de bilgisayarla problem çözümleri. Dualite ve duyarlılık analizi. Excel ile problem analiz ve çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme
7 Doğrusal programlama? temel kavramlar, uygulamalar: grafik yöntem Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
8 Doğrusal programlama- simplex yöntem. Maksimizasyon ve minimizasyon. Problem algoritma ve çözümleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
9 Ulaştırma yöntemleri( Atlama taşı yöntemi) Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
10 Ulaştırma yöntemleri ( MODİ ve VAM yöntemi) Excel ve POM ile problem çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
10 Ulaştırma yöntemleri ( MODİ ve VAM yöntemi) Excel ve POM ile problem çözümü Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
12 Bilgisayar program uygulamaları ve problem çözümleri - Bilgisayar program uygulamaları ve problem çözümleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
13 Örnek sorular Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme
14 Final Sınavına Hazırlık
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapabilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. Yazılı Sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4 4