Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Sağlık Yönetiminde Kantitatif Teknikler I | SAY303 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SAĞLIK YÖNETİMİ |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. Gözde KOCA |
Amaç |
Bu dersin temel amacı, sağlık kurumları yöneticilerine sınırlı kaynakları etkin ve rasyonel kullanımda yararlanacakları yönetim bilimi tanım kavram ve metodlarını öğretmektir. |
Ders İçeriği |
Sayısal karar verme yöntemlerinin gelişimi tanımı, temel özellikleri ve uygulama alanları sağlık hizmetleri örgütlerinde karar verme ve problem çözmenin modellenmesi, iş yeri planlama ve çoklu özellik karar verme sağlık hizmetleri tesislerinde yerleşim yeri düzenleme, sağlık hizmetlerinde performans ve verimlilik ölçümü, yeniden yapılanma: çalışma sisteminin tasarımı, iş ölçümü ve iş özellikleri teknikleri, kalite ve ölçüm yöntemleri |
Ders Kaynakları |
Öztürk, Ahmet, (2005), Yöneylem Araştırması, Ekin Kitabevi, Bursa
Stevenson, W.L., (2005) Production/Operations Management. ISBN (0-256 19723-7) Irvin Inc. USA. Warner, D.M., Holloway, Grazier, K.L., (1984) Decison Making and Control for Health Administration. The MAnagement of Quantitative Analysis. Second Edition. Health Administration Pres. Özcan, Y., (2005) Quantitative Methods in Health Care Management. Techniques and Applications. Jossey-Bass Inc. USA. Düzakın. E., ( 2005) İşletme Yöneticileri için Excel ile Sayısal Karar Verme Teknikleri Kare Yayınları İstanbul Austin J.C., (1995) Quantitative Analysis for Health Services Administration AUPHA/HAD Pres. Ann Arbor, Michigan. |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 3 | 14 | 42 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 10 | 1 | 10 |
Final | Final | 10 | 1 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 132 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 5,18 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Giriş: Sağlık hizmetleri örgütlerinde yönetsel problem çözme. Problem çözme ve karar verme sürecinin değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
2 | Sağlık hizmetleri örgütlerinde yönetsel problem çözme. Problem çözme ve karar verme sürecinin değerlendirilmesi | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
3 | Karar verme süreci ve teorisi. Ödenti tablosu ve karar ağacı ile karar alma. Belirsizlik ve risk altında karar almada bilgisayar programı kullanımı. | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
6 | DP’de bilgisayarla problem çözümleri. Dualite ve duyarlılık analizi. Excel ile problem analiz ve çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Problem Çözme |
7 | Doğrusal programlama? temel kavramlar, uygulamalar: grafik yöntem | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
8 | Doğrusal programlama- simplex yöntem. Maksimizasyon ve minimizasyon. Problem algoritma ve çözümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
9 | Ulaştırma yöntemleri( Atlama taşı yöntemi) | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Ulaştırma yöntemleri ( MODİ ve VAM yöntemi) Excel ve POM ile problem çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
10 | Ulaştırma yöntemleri ( MODİ ve VAM yöntemi) Excel ve POM ile problem çözümü | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
12 | Bilgisayar program uygulamaları ve problem çözümleri - Bilgisayar program uygulamaları ve problem çözümleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
13 | Örnek sorular | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme |
14 | Final Sınavına Hazırlık |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Problem Çözme | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
İki kişilik ve sıfır toplamlı oyunlarda oyunun değerini bulabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Optimum kapasite ve talep dengesini sağlayacak üretim miktarını belirleyici analizler yapabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Bir projenin en erken ve en geç bitirilme sürelerini ve kritik olan eylem ve olaylarını bulabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |
Değişik karar ortamlarında beklenen değeri hesaplayabilir. | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 | 4 |