EN
  • Anasayfa
  • SAY304 Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SAY304 - Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Kurumlarında Pazarlama Yönetimi SAY304 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. İnci ERDOĞAN TARAKÇI
Amaç

Pazarlama stratejilerinin neler olduğu ve nasıl uygulanacağı konusunda bilgi kazandırmak

Ders İçeriği

Pazarlama kavramı, hizmetlerin ve sağlık hizmetlerinin pazarlanması, sağlık hizmetlerinin özellikleri, sağlık hizmetleri sunum modelleri, sağlık hizmetlerinde pazarlama yönetim süreçleri, hedef pazar, sağlık tüketicilerinin davranışları, pazarlama araştırmaları, tüketici talep tahminleri, sağlık hizmetlerinde dağıtım kanalları (sevk ve önerme sistemleri), satış artırma çabaları ve halkla ilişkiler, sağlık hizmetlerinde fiyatlandırma, pazarlama hizmetlerinin değerlendirilmesi, halkla ilişkiler.

Ders Kaynakları Bagozzi, R.P., Coronel, F.F. ve Rosa, J.A., Marketing Management, Birinci Baskı, Prentice Hall, 1998.
İslamoğlu, A.H., Pazarlama Yönetimi, Beşinci Baskı, Beta Yayınları, 2011.
Kotler and Armstrong (2006) Principles of marketing. 11th edition, New Jersey: Prentice Hall Inc.
Kotler, P. ve Keller, K., Marketing Management, 14th Edition, Prentice-Hall, 2011.
Tek, Ö.B., Pazarlama İlkeleri Global Yönetimsel Yaklaşım Türkiye Uygulamaları, Beta Yayınları, 1999.
Torlak, Ö. ve Altunışık, R., Pazarlama Stratejileri, Beta Yayınları, 2009.
Pazarlama İlkeleri, Prof.Dr. İsmet MUCUK
Pazarlama, Doç.Dr.İrfgan ÇAĞLAR, Arş.Gör. Sabiha KILIÇ, Nobel Yayınları
Modern Pazarlama, Remzi Altunışık, Şuayıp Özdemir ve Ömer Torlak, Değişim Yayınları
Pazarlama - İlkeler ve Yönetim-, Prof. Dr. Zafer ERDOĞAN, Ekin Yayınevi
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlamada Temel Kavramlar Ders
2 Pazarlama Çevresi Faktörleri Ders
3 Pazarlama Bilgi Sistemi ve Pazarlama Araştırması Ders
4 Tüketici Davranışları Ders
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma Ders
5 Pazar Bölümlendirme, Hedef Pazar Seçimi, Konumlandırma Ders
7 Ürün kararları Ders
8 Fiyat Kararları / Arasınav Ders
10 Tutundurma Çabaları Ders
11 Dağıtım Kararları Ders
12 Stratejik Pazarlama Planlaması Ders
13 Pazarlamada Kontrol ve Sosyal Sorumluluk Ders
14 Final sınavı konu tekrarı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlamada hızlı ve doğru karar verme stratejilerini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Pazarlamada uygulanabilecek stratejiler ve kontrol yöntemlerini kavrayabilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 4 5 3 3 3 4 5
Pazarlama bilgi sistemi, pazarlama araştırması, tüketici ve endüstriyel pazarların özelliklerini kavrayabilir. 5 5 5 5 4 5 5 5 5 4 3 3 4 5 5
Pazarlamada yönetim prensiplerinin ve pazarlama planı oluşturma sürecini kavrayabilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 3 5 3 3 3 3 5
Pazarlamada hızlı ve doğru karar verme stratejilerini kavrayabilir. 5 5 5 5 4 5 5 5 5 5 3 4 3 5 5
Pazarlama karması elemanlarını (ürün, fiyat, dağıtım, ve tutundurma çabaları ) kavrayabilir. 5 5 5 5 3 5 5 5 4 4 3 3 3 2 5