EN
  • Anasayfa
  • SAY318 Tüketici Davranışları (2021 - 2022 / 6. Yarıyıl)
  • EN
SAY318 - Tüketici Davranışları
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Tüketici Davranışları SAY318 6 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. İnci ERDOĞAN TARAKÇI
Amaç

Piyasa ekonomisinde talep tarafını oluşturan tüketicilerin neyi, neden ve nasıl satın aldıklarına ilişkin tüketici davranışının temel konuları ve kavramları, sosyal, kültürel, psikolojik ve demografik faktörler, satın alma davranışının işleyişi vb. konularda geleceğin işveren ve işgörenlerini bilgilendirmek, yerinde ve zamanında gerekli uygulamaları sağlamak ve karar vermek açısından donanımlı kılmaktır.

Ders İçeriği

Tüketicilerin, onları anlama ve sınıflandırma sürecinde nasıl tanımlanacağı ve araştırılacağı, böylelikle nihai müşteri memnuniyetine ulaşmak için, pazarlama stratejileri / ürünleri / hizmetlerinin nasıl özelleştirilebileceği ile ilgilidir.

Ders Kaynakları • Koç, Erdoğan (2008), Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Global ve Yerel Yaklaşım, Şekçin Yay.
Prof. Dr. Hamdi İslamığlu, Prof. Dr. Remzi Altunışık, Tüketici Davranışları, Beta.
• Karabulut, Muhittin.(1989)Tüketici Davranışı : Pazarlama Yeniliklerinin Kabulü ve Yayılışı, 3. Baskı / İstanbul .
• Odabaşı, Yavuz ve Barış, Gülfidan, (2002) Tüketici Davranışı, MediaCat Yayınları.
Prof. Dr. Yavuz Odabaşı, Prof. Dr. Gülfidan Barış, Tüketici Davranışı, MediaCat
Odabaşı, Y., Barış, G. Tüketici Davranışı, MediaCat Yay, 13. Baskı.
Koç, E. (2016). Tüketici Davranışı ve Pazarlama Stratejileri, Seçkin Yayınları
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Ödev 1 20
Toplam 60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %40
Toplam %40
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %60
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %40
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tüketici davranışına giriş. Ders
2 Tüketici davranışları kavramı ve pazarlama Ders
3 Tüketici davranış modellleri Ders
4 Psikolojik faktörler: Öğrenme Ders
5 Algılama, öğrenme Ders
6 Tutumlar Ders
7 Tutum ve kişilik. Ders
8 Değer ve yaşam biçimi. Ders
9 Sosyal sınıflar ve gruplar Ders
10 Durumsal faktörler Ders
11 Yeniliklerin yayılması ve konumlandırma Ders
12 Örgütsel satın alma davranışı Ders
13 İletişim Ders
14 tüketici satın alma davranışı Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Tüketicinin nasıl davrandığını anlayabilir. Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Tüketici davranışını biçimlendiren sosyo-kültürel, psikolojik ve ekonomik etmenleri açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışlarının farklı disiplinlerle ilişkisini açıklayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tüketici davranışları hakkında farklı modeller ve yaklaşımlar kurabilir. - - - - - - - - - - - - - - -
Tüketicinin nasıl davrandığını anlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - -