EN
  • Anasayfa
  • SAY220 Sağlık Yönetiminde Problem Çözme Becerileri (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SAY220 - Sağlık Yönetiminde Problem Çözme Becerileri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Sağlık Yönetiminde Problem Çözme Becerileri SAY220 4 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SAĞLIK YÖNETİMİ
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Burhanettin UYSAL
Amaç

Bu dersin amacı; öğrencilere sağlık yönetiminde karar verme ve problem çözme becerisini geliştirmek ve kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Karar vermenin tanımı ve önemi, karar verme sürecindeki bilginin sahip olması gereken nitelikler ve bilgi kaynakları ,karar verme sürecindeki unsurlar ,karar verenler ve nitelikleri karar konusunun özellikleri , karar türleri, karar verme sürecindeki aşamalar ,karar verme ve problem çözme yöntemleri karar verme sürecinde seçenek geliştirme ve öngörüde bulunma.

Ders Kaynakları Uruç Öztürk, E. , Gemlik, N. & Öztürk, İ. (2022). SAĞLIK YÖNETİMİ ALANINDA ÇALIŞAN YÖNETİCİLERİN VE İDARİ PERSONELİN ÖRGÜTSEL SESSİZLİK DÜZEYLERİNİN PROBLEM ÇÖZME BECERİLERİ ÜZERİNE ETKİSİ: BİR KAMU HASTANESİ ÖRNEĞİ . Journal of Healthcare Management and Leadership , (1) , 1-20 . DOI: 10.35345/johmal.884846
Çelik, C., Yurdakul, M. (2009). Hastane Yöneticilerinin Problem Çözme Becerileri: Bir Alan Araştırması. Ç.Ü. Sosyal Bilimler Enstitüsü Dergisi, 18, 95-108.
ULUSOY, H., TOSUN, N. (2014). Sağlık Yönetimi Öğrencilerinin Problem Çözme Becerileri. Sağlık ve Hemşirelik Yönetimi Dergisi.1(1):1-8.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
30
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
50
Destek Dersleri
20
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 14 1 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Final Final 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 17
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0,67
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15