EN
  • Anasayfa
  • SHB111 Rapor Yazma ve Sunum Teknikleri (2021 - 2022 / 1. Yarıyıl)
  • EN
SHB111 - Rapor Yazma ve Sunum Teknikleri
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Rapor Yazma ve Sunum Teknikleri SHB111 1 2 + 0 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Amaç

Bu dersin amacı öğrencilerine yazı türleri hakkında bilgi vermek ve öğrencilerin farklı medya ortamlarını kullanarak profesyonel rapor metinleri yazma becerisi kazanmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Bu ders sadece yüz yüze eğitim şeklinde yürütülmekte, aktif öğrenim teknikleri kullanılmaktadır.

Ders Kaynakları Bilgiç, G. H. (2010). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012). http://eelbasi.etu.edu.tr/Etkili_Sunum_Teknikleri.pdf
İzgören, A. Ş. (2000). Dikkate Vücudunuz Konuşuyor. (36. Baskı). Ankara: Elma Yayınevi.
Kökdemir, D., Demirutku, K., Çırakoğlu, O. C., Işın, G., Muratoğlu, B., Sayın, P. Ve Yeniçeri, Z. (eds.) (2004). Akademik Yazım Kuralları Kitapçığı. Ankara: Başkent Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Eleştirel-Yaratıcı Düşünme ve Davranış Araştırmaları Laboratuarı. İnternet erişim adresi: http://www.elyadal.org
Er, S. (2012). Etkili ve Güzel Konuşma Sanatı. (15. Baskı). İstanbul: Hayat Yayınları.
Tokay, D. (2004). Etkili Sunum Teknikleri. (15.08.2012) http://www.ninova.itu.edu.tr/tr/dersler/fen-bilimleri-enstitusu/.../ekkaynaklar?
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 5 10
Dinleme ve anlamlandırma Ders 2 14 28
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 2 14 28
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 5 5
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 3 1 3
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, derse ilişkin beklentilerin belirtilmesi Tartışmalı Ders
2 Bilim etiği ve etik dışı davranışların tartışılması Tartışmalı Ders
3 Hazırlanacak konuyla bağlantılı hazırlık süreci, literatür taraması yapma aşamaları, kütüphane ve elektronik veri tabanlarından kaynak taraması yapma, internetten alınan kaynakların güvenilirliğini kontrol etme Tartışmalı Ders
4 Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; raporun fiziksel yapısı, kapak oluşturma, başlık sırası ve biçimi, önsöz içeriği, anahtar kelimelerin belirlenmesi, giriş, kuramsal çerçeve, sonuç ve öneriler bölümlerinin içeriğinin oluşturulması Tartışmalı Ders
5 Akademik yazım kurallarının tartışılması, çeşitli yazım kurallarının incelenmesi; akademik aşırmacılık (intihal) ve doğru kaynak gösterim şekillerinin tartışılması, metin içi ve çalışma sonu kaynak gösterim farklarının değerlendirilmesi Tartışmalı Ders
6 Makaleler üzerinden doğru ve yanlış kaynak gösterim şekillerinin incelenmesi, yanlış gösterimlerin doğrusunun tartışılması Tartışmalı Ders
7 Elektronik posta oluşturma ve dilekçe yazımı konusunun ele alınması, örnekler üzerinde tartışılması, konuyla bağlantılı ödev verilmesi Tartışmalı Ders
8 ARA SINAV Problem Çözme
9 Sunumun tanımı, etkili sunum teknikleri, sunum öncesi dikkat edilmesi gereken noktalar ve beden dili konularının tartışılması Tartışmalı Ders
10 Sunuma hazırlık aşamalarının tartışılması; dinleyici kitlesinin belirlenmesi, sunum planının hazırlanması, sunum içeriğinin oluşturulması, sunum yapılacak mekânın düzenlenmesinde dikkat edilmesi gereken noktalar, sunum sırasında dikkat edilmesi gereken noktalar Tartışmalı Ders
11 Etkili bir sunum gerçekleştirebilmek için yapılması gerekenlerin etraflıca tartışılması, örnekler verilmesi Tartışmalı Ders
12 Öğrenci Sunumları Sözlü
13 Öğrenci sunumları Sözlü
13 Öğrenci sunumları Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Akademik yazım kurallarına ve bilim etiğine uygun rapor hazırlayabilmek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Etkili sunum hazırlayabilmek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Literatür taraması yapabilmek Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sunum yapma becerisi gösterebilmek
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Akademik yazım kurallarına ve bilim etiğine uygun rapor hazırlayabilmek - - - - - - - - - - - - - - - -
Etkili sunum hazırlayabilmek - - - - - - - - - - - - - - - -
Literatür taraması yapabilmek - - - - - - - - - - - - - - - -
Sunum yapma becerisi gösterebilmek - - - - - - - - - - - - - - - -