Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
İletişim Becerileri | TOS139 | 1 | 2 + 0 | 3,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Doç. Dr. İnci ERDOĞAN TARAKÇI |
Amaç |
Bu derste iletişimin kavramsal yönü (tanımı, amacı, özellikleri), iletişimin süreci ve ögeleri, kişilerarası iletişim, müracaatçıyla görüşmenin unsurları ve bu unsurlarda kullanılacak iletişim becerileri, savunma mekanizmaları ve iletişime etkileri ve bilgi paylaşımı konularında öğrencilere bilgi ve beceri kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
İletişim Becerilerine Giriş Kişiler Arası İletişim Müracaatçı Sistemiyle Görüşmenin Unsurları Savunma Mekanizmaları Bir İletişim Türü Olarak Bilimsel Toplantı |
Ders Kaynakları |
DÖKMEN Üstün, İletişim Çatışmaları ve Empati, Remzi Kitabevi, İstanbul, 2005. CÜCELOĞLU Doğan, Yeniden İnsan İnsana, Remzi Kitabevi, İstanbul, 1997. TAYFUN Recep, Etkili iletişim ve Beden Dili, Nobel Yayınevi, Ankara, 2007. ZILLIOĞLU Merih, İletişim Nedir?, Cem Yayınevi, İstanbul, 2003.
Virginia Satir, İnsan Yaratmak. Kadushin A, Kadushin G. Sosyal Hizmet Görüşme Teknikleri. Karakuş Ö, Özdemir Y, çeviri editörleri. 1. Baskı. Ankara: Nika Yayınevi |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
100
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 2 | 1 | 2 |
Final | Final | 2 | 1 | 2 |
Ödev (Sunum) | Ödev (Sunum) | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 2,98 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | İletişim Becerilerine Giriş İletişimin tanımı İletişimin amacı | Ders Tartışmalı Ders |
2 | İletişimin özellikleri İletişim Süreci ve Ögeleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
3 | Kişilerarası iletişim, kişilerarası iletişimin tanımı, kişilerarası iletişimin unsurları | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
4 | Kişiler arası iletişimde zorlaştırıcı ve kolaylaştırıcı etkenler | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
5 | Kişilerarası iletişimde sözel ve sözel olmayan iletişim yolları Beden dili Mekan dili Yüzyüze iletişim Telefonla iletişim Yazılı iletişim | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
6 | Müracaatçıyla görüşmenin unsurları Müracaatçıyı karşılama Bilgi alma Bilgi verme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
7 | Müracaatçıyla görüşmenin unsurlarında iletişim Müracaatçıyı karşılama unsurunda kullanılacak iletişim becerileri Bilgi alma unsurunda kullanılacak iletişim becerileri Bilgi verme unsurunda kullanılacak iletişim becerileri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Savunma mekanizmaları Nedir? Nasıl işler? İletişime etkileri nelerdir? | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
10 | İnkar Yansıtma Yer/Yön değiştirme Gerileme Çarpıtma | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
11 | Yüceltme Karşıt tepki oluşturma Bölme Bastırma Özdeşim kurma Hayal etme | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
12 | Bilimsel toplantı nedir? Bilimsel toplantıların sınıflandırılması Bilimsel toplantı türleri | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
13 | Kongre Sempozyum Sunum Seminer Açık oturum Münazara | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Çalıştay Panel Forum Kolokyum Konvansiyon | Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders |
14 | Final Sınavı |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
İletişimin tanımını, amacını, özelliklerini bilir İletişim sürecini tanımlar, İletişimin ögelerini sıralar | Yazılı Sınav | Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Müracaatçıyla görüşmenin unsurlarını bilir, Müracaatçıyla görüşmenin unsurlarında iletişim kurabilir. | Yazılı Sınav | Ders Sınıf Dışı Çalışma Rol Yapma / Drama Grup Çalışması | Dinleme ve anlamlandırma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Önceden planlanmış özel beceriler Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
İletişimin tanımını, amacını, özelliklerini bilir İletişim sürecini tanımlar, İletişimin ögelerini sıralar | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |
Müracaatçıyla görüşmenin unsurlarını bilir, Müracaatçıyla görüşmenin unsurlarında iletişim kurabilir. | 5 | 3 | 5 | 5 | 3 | 3 | 4 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 4 |