EN
  • Anasayfa
  • SHB108 Felsefe ve Eleştirel Düşünce (2021 - 2022 / 2. Yarıyıl)
  • EN
SHB108 - Felsefe ve Eleştirel Düşünce
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Felsefe ve Eleştirel Düşünce SHB108 2 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER
Amaç

Bu amacı öğrencilerin felsefe ve eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını ve eleştirel düşüncenin temel argümanlarını öğrenmelerini sağlamak ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Doğru ve mantıklı akıl yürütme süreçleri ile eleştirel düşünme disiplini üzerine farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir.

Ders Kaynakları - Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019), Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul.
BOCHENSKİ, Felsefece Düşünmenin Yolları, Bilim ve Sanat Yayınları
PLATON. (1992). Devlet. (Çev. Selahattin Eyüboğlu-M.Ali Cimcoz). Remzi Kitabevi, İstanbul.
IŞIL BAYAR BRAVO. Tarihin Sonuna İlişkin Fikirler: Hegel, Marx, Fukuyama
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 5 14 70
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 6 14 84
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Özel Destek / Yapısal Örnekler 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler Seminer 2 14 28
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 24 1 24
Final Final 48 1 48
Toplam İş Yükü (Saat) 520
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 20,39
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Ders hakkında genel bilgi, ders izlencesinin öğrencilere sunulması. Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
2 Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
3 Argumentation Process Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
3 Argumentation Process Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
5 Yanlış Akıl Yürütmeler Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
5 Yanlış Akıl Yürütmeler Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
7 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz: Sosyosantrizm-Egosantrizm Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
8 Ara Sınav Ders
9 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Toplumsal Cinsiyet–Medya) Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
10 Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (İdeolojik Kavramlar) Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
11 Eleştirel Düşünce ve Medya İlişkisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
12 Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
13 Güncel Etik Problemler Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü
14 Genel Değerlendirme Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16