Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Felsefe ve Eleştirel Düşünce | SHB108 | 2 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Zorunlu - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Arş. Gör. Özge DURAL ÖZER |
Amaç |
Bu amacı öğrencilerin felsefe ve eleştirel düşünce disiplininin temel kavramlarını ve eleştirel düşüncenin temel argümanlarını öğrenmelerini sağlamak ve yaşam üzerine felsefi bir tavır geliştirebilmeyi kazandırmaktır. |
Ders İçeriği |
Doğru ve mantıklı akıl yürütme süreçleri ile eleştirel düşünme disiplini üzerine farkındalık kazandırmak hedeflenmektedir. |
Ders Kaynakları |
- Aydın, Aysun & Bahar Murat Pehlivan (2019), Eleştirel Düşünme Sosyal Bilimler ve İletişim Perspektifi, Der Yayınları, İstanbul.
BOCHENSKİ, Felsefece Düşünmenin Yolları, Bilim ve Sanat Yayınları PLATON. (1992). Devlet. (Çev. Selahattin Eyüboğlu-M.Ali Cimcoz). Remzi Kitabevi, İstanbul. IŞIL BAYAR BRAVO. Tarihin Sonuna İlişkin Fikirler: Hegel, Marx, Fukuyama |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 4 | 14 | 56 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Tartışmalı Ders | 4 | 14 | 56 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 5 | 14 | 70 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Vaka Çalışması | 6 | 14 | 84 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Özel Destek / Yapısal Örnekler | 1 | 14 | 14 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Rol Yapma / Drama | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme | Küçük Grup Tartışması | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme | Gösterim | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, Dinleme ve anlamlandırma, yönetsel beceriler | Seminer | 2 | 14 | 28 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 24 | 1 | 24 |
Final | Final | 48 | 1 | 48 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 520 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 20,39 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgi, ders izlencesinin öğrencilere sunulması. | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
2 | Giriş: Eleştirel Düşünce ve Felsefi Tavır Neden Değerlidir? | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
3 | Argumentation Process | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
3 | Argumentation Process | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
5 | Yanlış Akıl Yürütmeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
5 | Yanlış Akıl Yürütmeler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
7 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz: Sosyosantrizm-Egosantrizm | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
8 | Ara Sınav | Ders |
9 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (Toplumsal Cinsiyet–Medya) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
10 | Rasyonel Düşünmeyi Etkileyen Eğilimlerimiz (İdeolojik Kavramlar) | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
11 | Eleştirel Düşünce ve Medya İlişkisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
12 | Eleştirel Düşünce ve Etik İlişkisi | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
13 | Güncel Etik Problemler | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Seminer Sözlü |
14 | Genel Değerlendirme | Tartışmalı Ders Problem Çözme Vaka Çalışması Gösterim Seminer Sözlü |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|