EN
  • Anasayfa
  • SHB251 İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB251 - İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İnsani Hizmet Örgütlerinde Gönüllü Çalışma SHB251 3 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN
Amaç

Sosyal hizmet öğrencilerinin bir gönüllü kimliği ile yürüteceği bu çalışma sürecinde kendini tanıması, bilgi ve uygulama deneyimi kazanması ve becerilerini geliştirmesi, süpervizyon altında gönüllü çalışma deneyimi kazanması amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Bu dersin amacı sosyal hizmet öğrencilerinin tercih ettiği ve bölüm tarafından onaylanan bir insani hizmet kurum/kuruluşunda (merkezi/yerel/yerinden yönetim kuruluşları, sivil toplum örgütleri, uluslararası örgütlerin Türkiye temsilcilikleri vb.) gönüllü çalışma yapması, söz konusu alanı tanımaları, bu alana özgü sorun ve gereksinimleri anlamaları ve katkı vermeleridir.

Ders Kaynakları Tutar, Hasan(2017) İnsanlar ve Örgütler, Degar Yayınları
Tutar, Hasan(2017) Örgüt Kültürü, Detay Yayıncılık
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
20
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
40
Temel Meslek Dersleri
20
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
20
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Tanışma, dersin kapsamını belirleme ve temel kavramlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
2 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının tanımı Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının amacı, sorumlulukları Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 İnsani Hizmet Örgütleri kavramının özellikleri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
5 İnsani Hizmet Örgütlerinde insan kaynakları yönetimi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Gönüllülük Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 İnsani Hizmet Örgütleri’nde gönüllü-profesyonel personelin çalışma ilişkileri Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
9 Çeşitli ülkelerdeki sosyal hizmet uygulamalarında İnsani hizmet örgütlerinin incelenmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(I) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
11 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(II) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
12 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(III) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
13 Uygulama sürecinde karşılaşılan etik problem ve açmazların vaka temelli tartışılması(IV) Sınıf Dışı Çalışma Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Saha / Arazi Çalışması
14 Dersin genel değerlendirilmesi Ders Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Gönüllülerle çalışmanın sosyal hizmet mesleği açısından önemini kavrar. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gönüllük ve gönüllü çalışma kavramlarını tanımlar Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
İnsani hizmet örgütlerinin işlevini, yapısını ve genel özelliklerini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Gönüllülük çalışmalarında etik ve etik dışı davranışları tanır ve tanımlayabilir. Yazılı Sınav Ödev / Proje Sunum / Seminer Sınıf Dışı Çalışma Beyin Fırtınası Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Gönüllülerle çalışmanın sosyal hizmet mesleği açısından önemini kavrar. 5 - - - - - - - - - - - - - - -
Gönüllük ve gönüllü çalışma kavramlarını tanımlar - - - - - - - - - - - - - - - -
İnsani hizmet örgütlerinin işlevini, yapısını ve genel özelliklerini kavrayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -
Gönüllülük çalışmalarında etik ve etik dışı davranışları tanır ve tanımlayabilir. - - - - - - - - - - - - - - - -