EN
  • Anasayfa
  • SHB261 İlk Yardım (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHB261 - İlk Yardım
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İlk Yardım SHB261 3 2 + 1 3,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Derse ait teorik bilgiler sınıf ortamında sözlü sunum şeklinde; pratik uygulamalar ise ilk yardım laboratuvarında pratik uygulama şeklinde gerçekleştirilmekte iken uzaktan eğitimde online teorik sunumlarla ders içlenmektedir.
EBS Koordinatörü
Ders Veren Arş. Gör. Bahadır DİNÇ
Amaç

Bu dersin amacı, ilk yardımın temel ilkeleri, temel yaşam desteği, solunum yolu tıkanıklıklarında ilk yardım, yaralanmalarda ilk yardım, kırık-çıkık-burkulmalarda ilkyardım ve diğer ilk yardım konularında (havale, sara nöbeti, kan şekeri bozuklukları, bayılma, koma, zehirlenme, boğulma) uygulama becerilerini öğrencilere kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Dersin kapsamında; olay yerinin değerlendirilmesi ve ilk yardım görevlisinin özellikleri, Koruma-Bildirme-Kurtarma zinciri, Acil durum telefonları, Yetişkin-Çocuk-Bebek temel yaşam desteği, Yetişkin-Çocuk-Bebek solunum yolu tıkanıklıkları, Kanamalar ve Şok durumları, Yara çeşitleri, Göğüs-Karın yaralanmaları, Birincil ve ikincil değerlendirme, Kırık-Çıkık-Burkulmalarda ilk yardım, Zehirlenmeler, Sıcak çarpması, Yanık ve donmalar, Yabancı cisim batmaları, Boğulmalar ve Acil taşıma teknikleri konuları işlenmektedir.

Ders Kaynakları Karcıoğlu, Ö. (2019). TATD Güncel İlkyardım Kılavuzu. Ankara: Hipokrat Yayıncılık.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme Gösterim 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 1 14 14
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 10 1 10
Final Final 11 1 11
Toplam İş Yükü (Saat) 77
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 3,02
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 İlk Yardım Temel Uygulamaları Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
2 İnsan Vücudu ve İşleyişi Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
3 Hasta-Yaralıların Değerlendirilmesi Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
4 Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Yapay Solunum Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
5 Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Kalp Masajı Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
6 Yetişkin-Çocuk-Bebeklerde Solunum Yolu Tıkanıklıkları Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
7 Bilinç Kaybı, Şok ve Kanamalar Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
8 Yaralar ve Yaralanma Çeşitleri Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
9 Yanıklar ve Isı Dengesi Bozuklukları Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
10 Kırık, Çıkık ve Burkulmalar Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
11 Kafa ve Omurga Yaralanmaları Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
12 Diğer Acil Durumlar: Kalp Krizi, Havale, Sara Nöbeti, Bayılma, Koma Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
13 Diğer Acil Durumlar: Zehirlenmeler, Boğulmalar ve Vücuda Yabancı Cisim Batması Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
14 Hasta ve Yaralı Taşıma Ders Tartışmalı Ders Gösterim Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenci çalıştığı ve yaşadığı çevredeki iş arkadaşlarına, müracaatçılara ve diğer bireylere ilk yardım konusunda farkındalık kazandırabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci yapacağı bilinçli ilk yardım uygulamaları ile insanların kalıcı hasarlar almasını önleyerek yaşam kalitesini koruyabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenci acil durumlarda soğukkanlı davranarak kriz yönetimi yapabilmenin, ihtiyaçları doğru belirlemenin ve doğru kaynaklardan yardım talep etmenin önemini kavrayabilir. Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
Öğrenci çalıştığı ve yaşadığı çevredeki iş arkadaşlarına, müracaatçılara ve diğer bireylere ilk yardım konusunda farkındalık kazandırabilir. 2 3 3 2 3 2 4 1 1 3 3 4 2 5 1 -
Öğrenci yapacağı bilinçli ilk yardım uygulamaları ile insanların kalıcı hasarlar almasını önleyerek yaşam kalitesini koruyabilir. 1 2 2 1 2 1 5 1 1 2 1 2 2 4 2 -
Öğrenci acil durumlarda soğukkanlı davranarak kriz yönetimi yapabilmenin, ihtiyaçları doğru belirlemenin ve doğru kaynaklardan yardım talep etmenin önemini kavrayabilir. 2 3 2 3 3 1 5 1 1 4 3 1 2 5 2 -