EN
  • Anasayfa
  • SHB202 Birey ve Aile Odaklı Sosyal Hizmet (2021 - 2022 / 4. Yarıyıl)
  • EN
SHB202 - Birey ve Aile Odaklı Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Birey ve Aile Odaklı Sosyal Hizmet SHB202 4 3 + 1 6,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Gizem ÇELİK ÖZKAN
Amaç

Sosyal hizmet öğrencilerine bir mikro çalışma düzeyi olarak birey ve aile ile çalışmanın temel esaslarını öğretmek ve bu düzeyde uygulama becerisi kazandırmaktır.

Ders İçeriği

Bu derste, bireyi tanıma, mesleki ilişki kurma, çok boyutlu değerlendirme bireylerle çalışmada mikro düzey beceriler, farklı psiko-sosyal özelliklere sahip müracaatçılarla görüşmede temel prensipler, görüşme teknikleri, çalışmayı kayıt altına alma, aile sistemini tanıma, aileyi değerlendirme, aile sisteminin fonksiyonel disfonksiyonel özellikleri, aile içi iletişim sorunları, müdahale planı, ailelerle çalışmada sosyal hizmet müdahale becerileri, işlenmekte ve örnek vakalarla incelenmektedir.

Ders Kaynakları Zastrow, C. (2013). Sosyal hizmete giriş. A. Aykara ve diğerleri (çevirenler). Ankara: Nika Yayınevi.
Duyan, V. (2010). Sosyal hizmet: temelleri, yaklaşımları, müdahale yöntemleri. Ankara: Sosyal Hizmet Uzmanları Genel Merkezi, Yayın No: 16.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 4 14 56
Önceden planlanmış özel beceriler Rol Yapma / Drama 1 8 8
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 2 5 10
Önceden planlanmış özel beceriler Vaka Çalışması 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 10 10
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Küçük Grup Tartışması 2 5 10
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 3 14 42
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 3 1 3
Final Final 6 1 6
Toplam İş Yükü (Saat) 155
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,08
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin içeriğini ve işleyiş biçimini tartışma, mikro düzey sosyal hizmet uygulamaları için genel bilgilendirme Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası
2 Birey odaklı sosyal hizmet uygulaması- bilgi temeli, temel ilke ve varsayımları Tartışmalı Ders Ders Beyin Fırtınası
3 Birey odaklı sosyal hizmet tarihçesi Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
4 Aile nedir? Aile kuramları Ders Tartışmalı Ders
5 Aile yaşam döngüsü Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- hazırlık aşaması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
7 Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- tanışma aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde aileyle çalışma- tanışma aşaması Ders
9 Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde birey ve aileyle çalışma- planlama aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
10 Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde bireyle çalışma- uygulama aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
11 Planlı değişim süreci aşamaları çerçevesinde aileyle çalışma- uygulama aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
12 Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- son değerlendirme aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
13 Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- sonlandırma aşaması Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması
14 Planlı değişme sürecinin aşamaları çerçevesinde bireyle ve aileyle çalışma- takip aşaması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
İletişim ve ilişki kurma bilgi ve becerisine sahip olur Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Mesleki görüşme yapabilir Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Tartışmalı Ders Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Bir mesleki görüşmeyi kayıt altına alabilir ve raporlaştırabilir Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere planlı değişim sürecini başından sonuna kadar yönetebilir Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
Mesleki ilişkide etik sorumlulukların neler olduğunu bilir Yazılı Sınav Sınıf Dışı Çalışma Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16
İletişim ve ilişki kurma bilgi ve becerisine sahip olur 1 5 5 5 1 1 4 2 2 2 1 5 2 3 5 3
Mesleki görüşme yapabilir 2 3 3 5 2 1 4 5 3 4 4 5 4 5 5 2
Bir mesleki görüşmeyi kayıt altına alabilir ve raporlaştırabilir 1 1 1 4 1 3 5 5 3 1 4 2 1 1 1 1
Birey ve ailelerin ihtiyaçlarını giderme veya sorunlarını çözmek üzere planlı değişim sürecini başından sonuna kadar yönetebilir 4 4 5 5 1 3 4 4 4 1 3 5 4 5 5 2
Mesleki ilişkide etik sorumlulukların neler olduğunu bilir 3 1 1 1 3 2 5 1 1 2 3 5 5 5 3 2