EN
  • Anasayfa
  • SHB303 Çocuk Refahı (2021 - 2022 / 5. Yarıyıl)
  • EN
SHB303 - Çocuk Refahı
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Çocuk Refahı SHB303 5 3 + 0 5,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMET
Derece Seviye Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüzyüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI
Amaç

Çocukluk dönemi gelişimsel, sosyal ve kültürel özelliklerini kavrayarak, çocuklarla iletişim, çocuklarla çalışma ilkeleri, çocuk hakları ve çocuklarla sosyal hizmet uygulamalarının içerik ve uygulanışını öğrenmektir.

Ders İçeriği

Bu ders; Derse ilişkin beklentilerin konuşulması, Çocukluk kavramının ele alınması, tarihsel süreç içinde çocukluk kavramının gelişimi, Çocukluk döneminin gelişimsel açıdan ele alınması: çocukluk döneminde psikososyal gelişim özellikleri, Çocuklarla İletişim, Çocuklarla Çalışma İlkeleri ve Gerekli Beceriler, Çocuk hakları ve sosyal hizmet: Katılım, Çocuğun Yararı ve Çocuk Odaklı Bakış Kavramları, Dünyada ve Türkiye’de çocukların durumu, Çocuklara yönelik hizmetlere kısa bir bakış: Ülkemizde çocuklara yönelik hizmet sunan kuruluşların gözden, Koruma altındaki çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Sokak çocukları ve çalışan çocuklar ile çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Suça sürüklenmiş çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Şiddete maruz kalmış çocuklarla çalışma: hizmetler, sorunlar ve sosyal hizmet müdahalesi, Kronik hastalığa sahip çocuklara yönelik sosyal hizmet müdahalesi, Genel Değerlendirme; konularını içermektedir.

Ders Kaynakları Baykara Acar, Y. (2012). Çocuk Mağdurlar, Viktimoloji. Atatürk Üniversitesi Açık Öğretim Fakültesi, Polis Akademisi s. 2-18.
Boyd Webb, N. (2017). Çocuklarla Sosyal Hizmet Uygulaması, Çeviri Editörü: Ercüment Erbay, Nika Yayınevi - 54 1. Baskı Eylül 2017, ANKARA
Kırımsoy, E., Baykara Acar, Y. ve Diğerleri (2013). Çocuk Adalet Sistemi Çalışanları Eğitim Programı, Sosyal Çalışma Görevlileri için Eğitim Kitabı. Adalet Bakanlığı, Türkiye Adalet Akademisi, Hakimler ve Savcılar Yüksek Kurulu, Aile ve Sosyal Politikalar Bakanlığı, UNICEF Türkiye. Ankara.
Koşar G. N. Sosyal Hizmetlerde Aile ve Çocuk Refahı Alanı. 2. Baskı. İstanbul: 1992.
Akbaş, E. ve Atasü Topçuoğlu, R. (2009). Modern Çocukluk Paradigmasının Oluşumu-Eleştirel Bir Değerlendirme. Toplum ve Sosyal Hizmet, 20 (1), 95-104.
Çocuklarla Çalışma: Temel Alanlar - Uygulamalar - Güncel Tartışmalar. Editörler: Figen PASLI ve Hüsnünur ASLANTÜRK, Nobel Akademik Yayıncılık.1. Basım, 2021.
Açıldığı Öğretim Yılı 2021 - 2022
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15 PÇ 16