Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Suçluluk ve Sosyal Hizmet | SHB355 | 5 | 3 + 0 | 5,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMET |
Derece Seviye | Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Ders Yüz yüze verilmektedir. |
EBS Koordinatörü | Doç. Dr. Sibel EZGİN AĞILLI |
Ders Veren | |
Amaç |
Toplumun düzen ve refahını sağlamak için, toplumu oluşturan bireyleri suça yönelten sebepleri ortaya koymak ve mümkün mertebe suçun önlenmesi için gereken tedbirleri almak ve uygulamak; suçlu kitlenin toplumla kaynaşmasını sağlamak için sosyal hizmet alanında rehabilite edici unsurları kullanmak amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Ders kapsamında bütüncü sosyal hizmet yaklaşımı dahilinde çocuk, kadın ve yetişkin suçluluğuna müdahale, bu bireylerin ihtiyaçları ve suç davranışından uzaklaştıracak uygulama modellerine yer verilecektir. Ayrıca özel olarak çocuk ve ceza adaleti sistemlerinin özellikleri ve refah, eğitim, sağlık ve sosyal güvenlikle olan ilişkisi incelenecektir. |
Ders Kaynakları |
Akgün, R. (2021). Adli Sosyal Hizmet - Teoriden Pratiğe. Ankara: Nika.
|
Açıldığı Öğretim Yılı | 2021 - 2022 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|---|---|
1 | Genel Giriş ve Tanıtım | Ders Tartışmalı Ders |
2 | Sapma, Suç ve Kriminoloji Kavramları | Ders Tartışmalı Ders |
3 | Suçlu Davranışın Ölçülmesi | Ders Tartışmalı Ders |
4 | Suçlu Davranışın Açıklanması | Ders Tartışmalı Ders |
5 | Suç ve Suçluluk Kuramları | Ders Tartışmalı Ders |
6 | Suç Türleri | Ders Tartışmalı Ders |
7 | Suç Türlerinin Dünya´da ve Türkiye´deki Dağılımı | Ders Tartışmalı Ders |
8 | Suçu Etkileyen Faktörler | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
9 | Suçluluk ve Sosyal Hizmet İlişkisi | Ders Tartışmalı Ders |
11 | Suça ve Suçluluğa Yönelik Sosyal Hizmet Müdahalesi | Ders Tartışmalı Ders |
12 | Suçu Önlemede Sosyal Hizmetin Rolü | Ders Tartışmalı Ders |
13 | Suça Bulaşmış Kişilere Yönelik Sosyal Hizmet Faaliyetleri | Ders Tartışmalı Ders |
14 | Kadın ve Yetişkin Suçlularla Önleyici Ve Rehabilite Edici Sosyal Hizmet Modelleri | Ders Tartışmalı Ders |
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | Yazılı Sınav | Ders Tartışmalı Ders | Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 16 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Öğrenci suç ve suçluluğun anlamlarını analiz edebilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci bireyleri suça iten sebepleri açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suçun işlenmesini azaltabilme yollarını tasarlayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci sosyal Hizmet mesleğinin suçlu bireyleri rehabilite edici yollarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |
Öğrenci suça itilmiş bireylerin haklarını açıklayabilir. | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |