EN
  • Anasayfa
  • REK206 Medya Planlaması (2020 - 2021 / 4. Yarıyıl)
  • EN
REK206 - Medya Planlaması
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Medya Planlaması REK206 4 3 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Yeliz GENÇER
Ders Veren Dr. Öğr. Üyesi Burçin ÖNER
Amaç

Dersin amacı, medya çeşitliliğinin arttığı günümüz toplumunda, markaların tüketicilerle kurmuş olduğu iletişimin sistemli bir medya planlama ile etkin sonuçlara daha hızlı ulaşılabileceğinin anlaşılmasını sağlamaktır.

Ders İçeriği

Pazarlama- Reklam-Medya Planı İlişkisi, Medya Planlama, Medya Planlama Aşamaları, Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar, Medya Ölçümleri, Medya Amaçları ve Stratejileri, Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması, Online Mecrada Medya Planlama, Medya Maliyetleri ve Satın Alma, Medya Hedefleri Geliştirme, Medya Planı Oluşturmak, Medya Planı Yazmak ve Sunmak.

Ders Kaynakları Medya Planlama ve Satın Alma (Gıyasettin Tayfur)
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları (Bilgen Başal)
Medya Planlama (Nevzat Bilge İspir)
Reklamda Rekabetin Anahtarı Medya Planlama (Belma Güneri Fırlar)
Yeni Medya Planlama ve Tüketici Davranışları- Bilgen Başal
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Pazarlama, Reklam, Medya Planı İlişkisi Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
2 Medya Planlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
3 Medya Planlama Aşamaları Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
4 Medya Planlamada Kullanılan Temel Kavramlar Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 Medya Ölçümleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
5 Medya Ölçümleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
7 Medya Amaçları ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
7 Medya Amaçları ve Stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
9 Farklı Reklam Mecralarının Karşılaştırılması Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
10 Online Mecrada Medya Planlama Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
11 Medya Maliyetleri ve Satın Alma Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
12 Medya Hedefleri Geliştirme Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
13 Medya Planı Oluşturmak Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
14 Medya Planı Yazmak ve Sunmak Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Medya Planlama Sürecini Yönetir Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Medya Hedeflerini Kavrar Yazılı Sınav Ödev / Proje Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Medya Planlama Sürecini Yönetir 5 5 5 5 5 5 5 4 4 4 5 4 4
Medya Planlama Kavramlarını Tanımlar ve Aşamalarını Sıralar 4 4 4 4 5 4 5 4 4 4 5 5 4
Medya Planı Yazar, Oluşturur ve Sunar 5 4 5 4 4 5 4 5 4 4 4 5 4
Medya Amaç, Strateji, Maliyet ve Ölçümleri Açıklar 4 4 4 5 4 4 4 5 5 4 4 5 4
Medya Hedeflerini Kavrar 4 4 5 4 4 5 5 4 5 4 5 4 4