EN
  • Anasayfa
  • REK241 Müşteri İlişkileri Yönetimi (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
REK241 - Müşteri İlişkileri Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Müşteri İlişkileri Yönetimi REK241 3 2 + 1 4,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Ders Veren Öğr. Gör. Dr. Sevdenur KAPUSUZ
Amaç

Müşteri ilişkileri alanında teorik bilgileri edinmek ve müşteriye yönelik stratejilerin geliştirilmesi sürecini kavramak ve bu stratejileri analiz edebilme becerisinin geliştirilmesidir.

Ders İçeriği

Müşteri ilişkilerinde temel kavramlar, veri yönetimi, müşteriyi kazanma ve tutma stratejileri, şikayet yönetimi.

Ders Kaynakları Odabaşı, Y. (2015). Satışta ve Pazarlamada Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Yayınları.
Gültekin, B. ve Kement, Ü. (2018). Müşteri İlişkileri Yönetimi: Temel Kavramlar ve Uygulamalar, Nobel.
Açıldığı Öğretim Yılı 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Ara Sınav 1 40
Toplam 40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Final %60
Toplam %60
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %40
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %60
Toplam %100
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Dersin tanıtımı Ders Tartışmalı Ders
2 Pazarlama anlayışları ve Müşteri ilişkileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
3 Yeni Müşteri Kavramı ve Müşteri İlişkilerinin Ortaya çıkış Nedenleri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
4 Müşteri ilişkilerinin tanımlanması The New Concept of Customer and Reasons for the Emergence of Customer Relationshipsve MİY projelerinin planlaması ve uygulaması Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
5 Müşteri verilerinin oluşturulması, yönetilmesi ve kullanımı Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
6 Müşteri portföyünün yönetimi Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
7 MİY ve müşteri deneyimi Ders Beyin Fırtınası
8 Müşterilere değer yaratılma süreci Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
9 Müşteri kazanma stratejileri Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
10 Müşteri tutma ve geliştirme stratejileri Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası
11 MİY performansında network yönetimi Ders Beyin Fırtınası
12 MİY ve bilgi teknolojileri Ders Tartışmalı Ders
13 Müşteri Şikayetleri ve Yönetim Süreci Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir Yazılı Sınav Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır Yazılı Sınav Ders Tartışmalı Ders Vaka Çalışması Beyin Fırtınası Dinleme ve anlamlandırma Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Önceden planlanmış özel beceriler Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Müşteri İlişkileri Yönetiminin bir pazarlama stratejisi olarak önemi kavranır 4 5 5 4 - - - - 4 - - - -
Veritabanına dayalı pazarlama uygulamaları incelenir 4 4 - 4 4 - - - 4 4 - - -
Müşteri ilişkileri türleri ve stratejileri tanımlanır 4 4 4 4 - - - - 4 - - 4 -
Müşteri şikayetleri ve sadakat programları tanımlanır 4 5 5 4 - - - - 4 - - - -