EN
  • Anasayfa
  • REK101 İletişim Bilgisine Giriş (2022 - 2023 / 1. Yarıyıl)
  • EN
REK101 - İletişim Bilgisine Giriş
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
İletişim Bilgisine Giriş REK101 1 4 + 0 6,0 Pdf
Birim Bölüm
REKLAMCILIK
Derece Seviye Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe
Dersin Verilişi Dersin temel yöntemi anlatım ve ele alınacak çeşitli vakaları tartışma şeklindedir.
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Önder GÜRSEL
Ders Veren
Amaç

İletişim ve iletişim sürecinin önemini kavrayarak, iletişim sürecinde algı, ikna ve empati kavramlarının etkisini anlamak, kişilerarası iletişimi beceresi kazanmak ve örgütsel ilişkilerde etkili iletişim kurabilme stratejileri geliştirmek.

Ders İçeriği

İletişim temel kavramları, iletişim türleri, etkili iletişim, etkili dinleme, iletişim engelleri ve çözüm yolları, empatik iletişim, çatışma yönetimi.

Ders Kaynakları İletişim Becerileri /Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2017 - Kişilerarası İletişim Demet Gürüz, Ayşe Temel Eğinli/Nobel Yayınları/2016
Açıldığı Öğretim Yılı 2019 - 2020 2020 - 2021
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Dinleme ve anlamlandırma Ders 3 14 42
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum Sözlü 2 14 28
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme Tartışmalı Ders 1 14 14
Önceden planlanmış özel beceriler Problem Çözme 1 14 14
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Beyin Fırtınası 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Grup Çalışması 1 14 14
Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri 1 14 14
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim Sınıf Dışı Çalışma 1 14 14
Final Final 1 1 1
Ara Sınav 1 Ara Sınav 1 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 156
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 6,12
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Aile içi iletişim Ders
2 İletişim Türleri Ders
3 Dinleme becerisi Ders
4 Grup kavramı ve Grup İletişimi Tartışmalı Ders
5 Grup türleri ve yapıları Ders
6 Kendini Tanımanın Boyutları Tartışmalı Ders
7 Empatik iletişim Beyin Fırtınası
8 İkna edici iletişim kavramı ve ikna süreci Tartışmalı Ders
9 İkna edici iletişim süreci öğeleri ve mesaj tasarımı Vaka Çalışması
10 Empatik iletişimin bileşenleri ve özellikleri Tartışmalı Ders
11 Kişiler arası iletişim çatışmaları Problem Çözme
12 Örgüt içi iletişim Ders
13 Satış sürecinde ikna edici iletişim Tartışmalı Ders
14 Kişi içi iletişim, kişiler arası iletişim Tartışmalı Ders
15 Temel iletişim süreci ve işleyişi Ders
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar Yazılı Sınav Ders Dinleme ve anlamlandırma
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13
Empatik düşünme ve empatik iletişim kurma konularında gerekli bilgileri öğrenir - - - - - - - - - - - - -
Sözlü ve Sözsüz iletişim kavramlarını pratikte uygulayabilecek şekilde kavrar - - - - - - - - - - - - -
Temel iletişim süreci öğelerini ve işleyişini kavrar - - - - - - - - - - - - -
Kendini tanıma ve ifade etme konusunda gerekli donanımı kazanır - - - - - - - - - - - - -
İkna edici iletişim sürecini pratikte başarılı iletişim kurabilecek şekilde kavrar - - - - - - - - - - - - -