Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Kentleşme ve Sosyal Hizmet | SHİ223 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz yüze |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | |
Amaç |
Kenti tarihsel bir arka plan eşliğinde ve kuramsal yaklaşımlar paralelinde anlamak, kentleşme, kentlileşme ve göç ilişkisini küreselleşme doğrultusunda irdelemektir. Ayrıca, Türkiye’de yaşanan kentsel süreçler üzerinden kentteki birey ve grupların sorunlarını sosyal hizmet perspektifinden değerlendirmek, sosyal hizmet açısından yapabilirlikleri tartışmak, kentsel sorunlar ve çözümleri hakkında eleştirel düşünme pratiğini geliştirmek amaçlanmaktadır. |
Ders İçeriği |
Kentleşme tanımının yapılması ve kentleşme ile ilgili temel kavramların açıklanması,Kentleşmeye yönelik kuramlar, Kırsal ve kentsel alanların farklılıkları,Dünyadaki ve Türkiye'deki kentleşmenin tarihsel arka planı, Kentleşmeyi ortaya çıkaran sebepler, Kentleşmenin ortaya çıkardığı sorunlar, Gecekondu kavramı ve Türkiye'de gecekondulaşma olgusu, Kentleşme ve toplumsal hareketlilik, Kentleşme politikaları, Kentteki toplumsal tabakalaşma sistemleri, Kentleşme ve sosyal hizmet, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin Önemi |
Ders Kaynakları |
Davies, B. (1968). Social needs and resources in local services: Wiley Online Library
Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete (Çeviri Editörü: İçağasıoğlu Çoban, A., 1. Basım), Ankara:Nika Yayınevi Gencer, T. E. (2019). İnsan-mekân ilişkisinin bütüncül boyutu: Kent-mekân çalışmalarında sosyal hizmet gereksinimi Keleş, R.(2006). Kentleşme Politikası. İmge Yaynları: Ankara Tahire Erman (2004). Gecekondu Çalışmalarında ’Öteki’ Olarak Gecekondulu Kurguları, European Journal of Turkish Studies, https://ejts.revues.org/85 Özden, Pelin Pınar (2010). “Kentsel yenilemenin unutulan öğesi: Toplumsal yenilenme”, Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları (der: Ö. Uğurlu, N.Ş. Pınarcıoğlu, A. Kanbak, M. Şiriner), Örgün yayıneci: İstanbul |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | 0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Bu bilgi girilmemiştir. | |
Toplam | %0 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
Toplam | %0 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
Destek Dersleri
|
0
|
Ek Dersler
|
0
|
Kategori
|
0
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Toplam İş Yükü (Saat) | 0 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 0 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|