EN
  • Anasayfa
  • SHİ223 Kentleşme ve Sosyal Hizmet (2020 - 2021 / 3. Yarıyıl)
  • EN
SHİ223 - Kentleşme ve Sosyal Hizmet
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Kentleşme ve Sosyal Hizmet SHİ223 3 3 + 0 4,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü
Ders Veren
Amaç

Kenti tarihsel bir arka plan eşliğinde ve kuramsal yaklaşımlar paralelinde anlamak, kentleşme, kentlileşme ve göç ilişkisini küreselleşme doğrultusunda irdelemektir. Ayrıca, Türkiye’de yaşanan kentsel süreçler üzerinden kentteki birey ve grupların sorunlarını sosyal hizmet perspektifinden değerlendirmek, sosyal hizmet açısından yapabilirlikleri tartışmak, kentsel sorunlar ve çözümleri hakkında eleştirel düşünme pratiğini geliştirmek amaçlanmaktadır.

Ders İçeriği

Kentleşme tanımının yapılması ve kentleşme ile ilgili temel kavramların açıklanması,Kentleşmeye yönelik kuramlar, Kırsal ve kentsel alanların farklılıkları,Dünyadaki ve Türkiye'deki kentleşmenin tarihsel arka planı, Kentleşmeyi ortaya çıkaran sebepler, Kentleşmenin ortaya çıkardığı sorunlar, Gecekondu kavramı ve Türkiye'de gecekondulaşma olgusu, Kentleşme ve toplumsal hareketlilik, Kentleşme politikaları, Kentteki toplumsal tabakalaşma sistemleri, Kentleşme ve sosyal hizmet, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahaleleri, Kentleşme ve bu süreçte meydana gelen sorunlara yönelik sosyal hizmet müdahalelerinin Önemi

Ders Kaynakları Davies, B. (1968). Social needs and resources in local services: Wiley Online Library
Dominelli, L. (2018). Yeşil Sosyal Hizmet: Çevre Krizlerinden Çevresel Adalete (Çeviri Editörü: İçağasıoğlu Çoban, A., 1. Basım), Ankara:Nika Yayınevi
Gencer, T. E. (2019). İnsan-mekân ilişkisinin bütüncül boyutu: Kent-mekân çalışmalarında sosyal hizmet gereksinimi
Keleş, R.(2006). Kentleşme Politikası. İmge Yaynları: Ankara
Tahire Erman (2004). Gecekondu Çalışmalarında ’Öteki’ Olarak Gecekondulu Kurguları, European Journal of Turkish Studies, https://ejts.revues.org/85
Özden, Pelin Pınar (2010). “Kentsel yenilemenin unutulan öğesi: Toplumsal yenilenme”, Türkiye Perspektifinden Kent Sosyolojisi Çalışmaları (der: Ö. Uğurlu, N.Ş. Pınarcıoğlu, A. Kanbak, M. Şiriner), Örgün yayıneci: İstanbul
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15