Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
Halkla İlişkiler ve Tanıtım | SHİ233 | 3 | 3 + 0 | 4,0 |
Birim Bölüm | SOSYAL HİZMETLER |
Derece Seviye | Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe |
Dersin Verilişi | Yüz Yüze Anlatım, Tartışma, Takım-Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay Yöntemi, Ödev, Soru-Cevap |
EBS Koordinatörü | |
Ders Veren | Öğr. Gör. Yeliz GENÇER |
Amaç |
Dersin amacı, halkla ilişkiler uygulamaları ile kurumun hedef kitle ve toplumla kuracağı bağlantıda iletişim sürecinin profesyonel şekilde nasıl yürütülmesi gerektiğinin anlaşılmasını sağlamaktır. |
Ders İçeriği |
Halkla İlişkilerin Tanımlanması, Halkla İlişkilerin Gelişimi, Halkla İlişkiler ve Benzer Alanlar, Halkla İlişkilerin Uygulama Alanları, Halkla İlişkiler ve İletişim, Halkla İlişkiler ve Bazı İletişim Kuramları, Halkla İlişkiler Mesleği ve Halkla İlişkiler Uzmanı, Halkla İlişkilerde Temel İlkeler, Halkla İlişkiler Modelleri, Halkla İlişkilerde Kullanılan Ortam ve Araçlar, Farklı Perspektiflerden Halkla İlişkiler, Halkla İlişkiler ve Stratejik Uygulamalar, Halkla İlişkiler Yönetimi, Halkla İlişkiler ve Etik |
Ders Kaynakları |
Halkla İlişkiler-Cavit Yavuz
Halkla İlişkiler-Nuri Tortop, M. Akif Özer Halkla İlişkiler ve İletişim-Fatma Geçikli Halkla İlişkiler ve İletişim-Ahmet Yatkın, Ümmühan Nazan Yatkın Halkla İlişkiler-Kadir Canöz-Nilüfer Canöz |
Açıldığı Öğretim Yılı | 2020 - 2021 |
Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Ara Sınav 1 | 40 |
Toplam | 40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
Final | %60 |
Toplam | %60 |
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %40 |
Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %60 |
Toplam | %100 |
Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
60
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
90
|
Destek Dersleri
|
40
|
Ek Dersler
|
20
|
Kategori
|
20
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
70
|
Temel Meslek Dersleri
|
100
|
Uygulama Dersleri
|
40
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
100
|
Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 3 | 14 | 42 |
Önceden planlanmış özel beceriler | Problem Çözme | 1 | 14 | 14 |
Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması | Beyin Fırtınası | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum | Sözlü | 1 | 14 | 14 |
Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması | Grup Çalışması | 1 | 14 | 14 |
Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 1 | 1 | 1 |
Final | Final | 1 | 1 | 1 |
Ödev 1 | Ödev 1 | 1 | 1 | 1 |
Ödev 2 | Ödev 2 | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | |||
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4 | |||
AKTS |
Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
---|
Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|