EN
  • Anasayfa
  • MOS121 Proje Hazırlama Teknikleri ve Proje Yönetimi (2021 - 2022 / 3. Yarıyıl)
  • EN
MOS121 - Proje Hazırlama Teknikleri ve Proje Yönetimi
Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat AKTS Pdf
Proje Hazırlama Teknikleri ve Proje Yönetimi MOS121 3 2 + 0 2,0 Pdf
Birim Bölüm
SOSYAL HİZMETLER
Derece Seviye Ön Lisans - Seçmeli - Türkçe
Dersin Verilişi Yüz yüze
EBS Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi İbrahim ALKARA
Ders Veren
Amaç

Dersin amacı, öğrencilerin proje geliştirme mantığının benimsenmesini sağlayarak, tespit ettikleri sorunları planlı bir şekilde çözebilecekleri bir projeye dönüştürmelerinin sağlanmasıdır; bununla birlikte proje hazırlama ve uygulama konularında becerilerinin geliştirilmesi hedeflenmektedir.

Ders İçeriği

Proje hazırlama ve uygulamada temel ilkeler, proje döngüsü yönetimi, mantıksal çerçevenin hazırlanması, faaliyetlerin planlanması, proje bütçesinin hazırlanması ve uygulamaya hak kazanmış bir projenin uygulamada yaşanan süreçleriyle ilgili örnekler derste detaylı bir şekilde işlenecektir. Uygulama sürecinde ise öğrenciler kendi proje taslaklarını hazırlayacaklardır.

Ders Kaynakları AB Hibe Programlarına Yönelik Proje Hazırlama Rehberi, MEB, 2011, Ankara
Yarıyıl İçi Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam 0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar Katkı Yüzdesi (%)
Bu bilgi girilmemiştir.
Toplam %0
Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı %0
Yarıyıl Sonu Çalışmalar %0
Toplam %0
Kategori Ders İlişki Yüzdeleri (%)
Aktarılabilir Beceri Dersleri
0
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
0
Destek Dersleri
0
Ek Dersler
0
Kategori
0
Mesleki Seçmeli Dersler
0
Temel Meslek Dersleri
0
Uygulama Dersleri
0
Uzmanlık / Alan Dersleri
0
Ders İş Yükü Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu Süresi (Saat) Sayısı Toplam İş Yükü (Saat)
Toplam İş Yükü (Saat) 0
AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) 0
AKTS
Hafta Konu Öğretim Metodu
1 Hibe Proje Tanımı Tartışmalı Ders
1 Tanışma ve ders tanıtımı Tartışmalı Ders
2 Proje, Proje Hazırlama ve Uygulamada Temel İlkeler, Proje Döngüsü Yönetimi Tartışmalı Ders
3 Proje Hazırlama, Proje Hazırlamasında Mantıksal Çerçeve Yaklaşımı ve Aşamaları Tartışmalı Ders
4 Planlama, Mantıksal Çerçevenin Hazırlanması,, Proje kapsamının belirlenmesi Küçük Grup Tartışması
5 Varsayımlar, Objektif olarak Doğrulanabilen Göstergeler, Doğrulama Kaynakları Küçük Grup Tartışması
6 Faaliyet Planı ve Hazırlama Aşamaları, Bütçe hazırlanması Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
7 Projenin Ön Değerlendirmesi ve Önerisinin Yazılması: Proje Hedeflerinin Belirtilmesi Projenin Gerekçeleri, Faaliyetlerin detaylandırılması, Sürdürülebilirlilik Tartışmalı Ders Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav -Proje Örnekleri Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
9 Örnek Proje Uygulama İzleme ve Değerlendirme Aşamaları Tartışmalı Ders
10 Proje İzleme Süreci (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) Grup Çalışması
11 Proje Değerlendirme Süreci (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) Grup Çalışması
12 Hibe Projeleri Başvurusu Yapılabilecek Kurumlar (Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması) Grup Çalışması
14 Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
14 Örnek proje hazırlanması için ekip çalışması Grup Çalışması Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri
Ders Öğrenme Çıktısı Ölçme Değerlendirme Öğretim Metodu Öğrenme Faaliyeti
Öğrenciler hibe veren kurumları tanırlar. Yazılı Sınav Tartışmalı Ders Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme
Öğrenciler proje uygulama sürecindeki örnek uygulamaları tanırlar. Ödev / Proje Beyin Fırtınası Grup Çalışması Sözlü Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim, eleştirel düşünme, soru geliştirme, yönetsel beceriler, takım çalışması Araştırma – yaşam boyu öğrenme, durumları işleme, soru geliştirme, yorumlama, sunum
Öğrenciler hibe projesi taslağı hazırlamayı öğrenirler Yazılı Sınav Beyin Fırtınası Öğrenci Topluluğu Faaliyetleri / Projeleri Dinleme ve anlamlandırma, gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması Gözlem/durumları işleme, eleştirel düşünme, soru geliştirme, takım çalışması, Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, yönetsel beceriler, Önceden planlanmış özel beceriler
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI
PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
Öğrenciler hibe veren kurumları tanırlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler proje uygulama sürecindeki örnek uygulamaları tanırlar. - - - - - - - - - - - - - - -
Öğrenciler hibe projesi taslağı hazırlamayı öğrenirler - - - - - - - - - - - - - - -