| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | AKTS | |
| İç Mekan Tasarımı II | İMZ102 | 2 | 2 + 1 | 5,0 |
| Birim Bölüm | İÇ MEKAN TASARIMI |
| Derece Seviye | Ön Lisans - Zorunlu - Türkçe |
| Dersin Verilişi | Yüz yüze |
| EBS Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Ercan GÜLER (Yıl: 2020 - 2021) |
| Ders Veren | |
| Amaç |
Bu ders, iç mekânların tasarlanmasının önemini anlamayı, insan ergonomisinin ve evrensel tasarım ilkelerinin normları üzerine detaylı bilgi öğrenmeyi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi edinmeyi amaçlamaktadır. |
| Ders İçeriği |
İç mekânların tasarlanmasının önemi, insan ergonomisi ve evrensel tasarım ilkeleri üzerine detaylı bilgi ve ayrıca doğru malzemeleri doğru yerde uygulama becerisi verilmektedir. |
| Ders Kaynakları |
İç Mimarlıkta Malzeme ve Detay, Genco Berkin, 2024
İç Mimarlık Üzerine Düşünmek, Duygu Koca (Editör),2025 |
| Açıldığı Öğretim Yılı | 2019 - 2020 2020 - 2021 2021 - 2022 2022 - 2023 2023-2024 2024 - 2025 |
| Yarıyıl İçi Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | 0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | Katkı Yüzdesi (%) |
| Bu bilgi girilmemiştir. | |
| Toplam | %0 |
| Yarıyıl İçinin Başarıya Oranı | %0 |
| Yarıyıl Sonu Çalışmalar | %0 |
| Toplam | %0 |
| Kategori | Ders İlişki Yüzdeleri (%) |
|
Aktarılabilir Beceri Dersleri
|
0
|
|
Beşeri, İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
|
0
|
|
Destek Dersleri
|
0
|
|
Ek Dersler
|
0
|
|
Kategori
|
0
|
|
Mesleki Seçmeli Dersler
|
0
|
|
Temel Meslek Dersleri
|
0
|
|
Uygulama Dersleri
|
0
|
|
Uzmanlık / Alan Dersleri
|
0
|
|
Yetkinlik Tamamlayıcı Ders
|
0
|
| Ders İş Yükü | Öğretim Metotlar / Öğretim Metodu | Süresi (Saat) | Sayısı | Toplam İş Yükü (Saat) |
| Dinleme ve anlamlandırma | Ders | 2 | 14 | 28 |
| Araştırma – yaşam boyu öğrenme, yazma, okuma, Bilişim | Sınıf Dışı Çalışma | 1 | 14 | 14 |
| Ara Sınav 1 | Ara Sınav 1 | 15 | 1 | 15 |
| Uygulama 1 | Uygulama 1 | 15 | 1 | 15 |
| Dönem Sonu Uygulaması | Dönem Sonu Uygulaması | 20 | 1 | 20 |
| Uygulama 2 | Uygulama 2 | 15 | 1 | 15 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 107 | |||
| AKTS = Toplam İş Yükü (Saat) / 25.5 (s) | 4,20 | |||
| AKTS | 5,0 | |||
| Hafta | Konu | Öğretim Metodu |
|---|
| Ders Öğrenme Çıktısı | Ölçme Değerlendirme | Öğretim Metodu | Öğrenme Faaliyeti |
| İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | |||
| İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | |||
| Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | |||
| İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | |||
| İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme |
DERS ÖĞRENME ÇIKTISI |
PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ | PÇ |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| İç mekan ile ilgili algısal faktörleri anlama ve bu algıyı tasarıma aktarabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İç Mekan Tasarımı konusunda gerekli kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Bir iç mekan tasarım problemi karşısında çözüm üretebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İç mekan projelerini hazırlayabilme ve sunabilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| İç mekan ile ilgili disiplinler arası ilişkileri koordine edebilme | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | ;
| Ortalama Değer | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - | - |